farna

Alla inlägg den 19 december 2009

Min Blogghälsning tilll mina Bloggvänner! Du får ta med den om du vill.

De jag fått finns i mitt föregående inlägg 

Oj Bara en vecka kvar

 

Sent i går kväll kom vi till Karmansbo, det var kallt så inni nordens, 20 minusgrader så kvällsrundan blev kort. Snön frös fast under tassar och mattes kinder höll på att förfrysas -:)

Husse var med på kursen de hade genom jobbet under dagen men tackade nej till julbordet på kvällen.

Han liksom jag och hundarna längtade hem.

 

Under dagen han var på kurs så var jag runt i affärer i Västerås och jagade julklappar till han och hundarna. Hundarna kommer att få varsin godbit och varsitt gosedjur.

Han får det vanliga men det ska väl inte avslöjas ännu.

 

Kan däremot avslöja att jag bland annnat köpte 2 sängkuddar till han, han  behöver byta ut sina. Naturligtvis hann jag inte gömma dom i bilen, han såg dom å sa: Vad bra! Så dom har han redan fått!

 

Sedan kikade jag in på Brödet och Fiskarna och gjorde några fina fynd

20 kr för denna


 


10 kr för denna

 

20 kr för denna

 

40 kr för denna

  

Jag var nöjd med mina fynd till mig själv. Så när jag skulle betala så fick jag se DET med stora bokstäver.

 

Jag bara kände att DETTA skulle jag HA!

Jag fegade ur en stund, tänkte att de ska väl ha massor för detta eller så är det en kopia från nutid.

Men jag var så sugen så jag bad att de skulle låsa upp skåpet, jag lyfte upp och kände på järnet och det vägde bly.

 

 

Jag öppnade luckan bak och tog ut värmejärnet och såg att detta bara måste vara ett äkta gammalt strykjärn. Priset var 150 kr.

    

Jo jag försökte pruta men si det gick inte men eftersom jag bara var tvungen att ha detta och 150 kr slänger man ju bort enkelt i andra situationer så blev det affär.

Jag lindade in det rejält i en tjock tröja och hoppades kunna smyga in det utan att Janne märkte nåt när vi kom till Karmansbo. Han gillar ju gamla saker liksom jag så det hade varit en perfekt julklapp -:)

 

Men vad hände då?

 

Jo när vi kom hem var jag så där slut som jag kan bli ibland. Hjärnan hängde inte med så när han börjar bära in från bilen så ramlar jag i sängen. Totalt slut.

 

Så hör jag honom säga: Har du köpt ett strykjärn?  Ja detta var ju en raritet, vad fick du betala för det............

 

Så han får varken kuddar eller strykjärn i julklapp denna jul, hi hi

 

I morgon kväll ska vi till Hed kyrka på julkonsert, detta blir faktist vår första julkonsert så vi ser fram emot det, sången och stämningen i kyrkan

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards