farna

Alla inlägg den 12 januari 2010

Visst är det väl vår i luften?

Solen skiner, man kan känna hur den värmer mot kinderna och jag bara vill ut!

 

I morse var det -11 men konstigt nog - 16 när vi gick ut vid 11 tiden.
Men jätteskönt var det

I går fick Janne längtan ut så vi åkte en sväng ner till stugan, hundarna fick busa lite i snön och vi åt en kebabtallrik som vi hämtade nere på pizzerian.

 

Zita var mera intresserad av ev matrester så hon ville inte vara ute så mycket vilket ju var bra med tanke på den rakade svanstippen.

Sedan fastnade Janne och jag framför tvn som sände en gammal film med Sickan Carlsson bland annat.
Kul att se dessa gamla filmer, jag ser även mycket på bakgrunden i dessa filmer, det är så roligt att se dessa gamla möbler, radioapparater mm

 

På kvällen ringde en släkting och pratade bort en stund och då kom vi på att jag skulle sätta in några bilder från gården vi bor på så hon lättare ska hitta hit.

 

Kanske flera som har glädje av det?

Min kusin Bibbi och hennes Kjell tex som vi får besök av på Lördag -:)

 

Baksidan av vår gård, ut mot stora vägen, från Köpingshållet ser man först det lilla röda huset och de 2 gula längorna som ligger nere vid stora vägen

  


Vid bortre gula längan går vägen mot Näverkärret och Karmansbo Herrgård, där svänger ni av och åker längs med gula längan



Straxt ser ni vårt hus, Långa Raden



Vid siffran 1 är parkering vid siffran 2 bor vi. Den andra ingången från parkeringen



Åk utmed Långa Raden och sväng in vid husgaveln så kommer ni till parkeringen

 

Välkommna!



I år är det 20-års jubileum för den speciella tulpandagen.

Fredagen den 15:e januari kommer Blomsterfrämjandet att dela ut cirka 12 000 tulpaner i fem svenska storstäder

Själv nöjer jag mig med att visa dessa vackra grafikbilder som jag fått inför Tulpanens dag från mina nätvänner.

 

Den översta är min som den som vill får ta med sig

 

Tack Berit på grafikgruppen Målarboden 

 

Tack Anna från Målarboden

 


 Tack Birgitta från Målarboden

 

Tack nätvän Camilla 

 

 

Tack  Birgitta från Målarboden

 


Tack Bodil från Målarboden

  

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards