farna

Alla inlägg den 21 januari 2010

Jag mailade för ett tag sedan en man vars flygfoto låg på Vikipedia och frågade om jag fick ta det, då fick jag en länk till hans hemsida där jag fann några till foton.

 

I går kväll när jag öppnar min mail så har han skickat mig ytteligare 3 foton.
Jag blir så glad att det finns så snälla okända människor.
Att han har flygfotat huset vi ska flytta till beror på att han fotat sitt eget hus, han bor nämligen i det gula hyreshuset bredvid vårt  berättade han i detta mail-:)

Tack Steve!


 

Min nätvän Gunlla har gjort en grafikbild till sina nätvänner och det gläder mig mycket att räknas dit.

Ja Gunilla, vi har känt varandra så länge nu och träffats 2 ggr så du, räkna mig till dina sanna vänner, det vill jag vara!
Du och din kille är välkommna hit på besök med er mc i sommar -:)


 


Dagen som i dag Torsdag var vi till Kolsva och handlade lite mat och 2 st Begonior.
Pellisarna som överlevt än så länge ser inte mycket ut för världen nu så något behövdes i fönstren.
Köpte en Kebabtallrik som vi käkade i Kolonistugan medan hundarna fick vara ute i trädgården en stund med varsitt bitben från ICA.


När vi kom hem packade Janne upp matvarorna och jag intog ryggläge en stund.
Perfekt att vila för boken Blondie har kommit i dag! Jag läste och läste, har kommit till sidan 82. Stackars barn, vilken uppväxt!
Måste läsa mera, vet ju att allt slutar bra!

 

När klockan var straxt före 14.oo tog jag Rozz med mig ut, vi hade stämt möte med en annan liten jämnårig buse.


    


Han heter Jesper och är 3 månader yngre än Rozz.
Se så han drar i kopplet för att vara nära. Han busade massor, hängde i Rozzens sele, bet han i tassarna, puffade och bar sig åt. I början var det roligt men sedan ignorerade Rozz busfröet.

 

Britta visade oss en ny väg att gå i Karmansbo, över en lagårdsbacke och runt några hus.
Vi passerade bland annat detta 8-kantiga hus som jag sett på långt håll tidigare och varit nyfiken länge på.
Birgitta, min granne och guide för smelägenheten nämde detta hus för mig när hon visade oss visningslägenheten.

Huset kallas Tupphuset och tillhör Karmansbo herrgård.
Det stog förr på en liten ö straxt utanför herrgården i sjön Andern och användes som lusthus för herrgårdens prominenta gäster.


 I dag står Tupphuset på en grön yta mellan Karmansbo ladugård och herrården och används som sommarhus men för ett tiotalet år sedan bodde visst en dam där året runt


Jesper och Rozz fortsatte sitt bus medan vi gick vår runda.
På hemvägen mötte vi Janne och Zita.

 Då blev det att vi alla 3 + 3 hundar slog följe och gick Granbodarundan oxå. Det var bara -5 ute och jätteskönt.

  


Vi bestämde att nästa Onsdag ska vi träffas igen för en gemensam hundpromenad.

 

När vi sedan kom hem så kände jag att båda handla och långpromenad blev lite mycket för mig så sedan blev det boken i sängen.
Tyvärr kom jag inte så långt ty jag vaknade ett par timmar senare av smällen då den åkte i golvet

 

 

Jag ser att Bloggplatsen ytterligare gjort en förbättring här.

Nu kan man koppla bloggen med Facebookkontot.

Jag gillar Bloggen allt mera  

Det var allt från...


  

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards