farna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Snöoväderoch psp

Ja idag har det vräkt ner snö.

Men vi har tur, ingen stark blåst, ganska behagligt ute.
På eftermiddagen träffade jag och Rozz del lilla Taxen Jesper och hans matte igen för en lång promenad i snöovädret. Har man hund så måste man ut.


Vad vi log åt hundarna, särskilt en stund då Rozz pulsade i djupa snön och Jesper ju skulle efter. Inte lätt när man är en Tax men se han studsade fram som en ål i snön.
Det vara bara det att han fick upp rejäl fart så när Rozz stannade så bar det sig inte bättre än att Jesper fick inte stopp på sig utan for in mellan Rozz bakben och landade under hans mage. Rozz blev så förskräckt så han satte sig. Jesper ålade sig fram och han var så full av snö så det var svårt att se vad det var för litet djur som kom där.


 Men efter en rejäl skakning så var det en tax igen.

Ja förövrigt så har jag lekt med datorn lite.

Jag har gjort denna pelargontag.

Vill du prova på att göra den så finns här Material

 Tub  och  Guldpattern  och under bilden finns en tut att följa

 

  

Startag

 

1. Öppna en Raster bakgrund, Transparent i kryssad 300 x 350 pixlar 







2. Öppna tub horizon star, kopiera och lägg in som nytt lager, spara tuben,  vi ska ha den senare

 

3. Effects, Reflection Effect, Kaleidioskop dessa inställningar H 33, V -52, Rotation angle 102, Scale factor 50, Number of petals 19, Number of orbits 1, Radial Suction 96 och Wrap i kryssad.

 

4. Adjust Blur, Gaussian Blur, Radius 15 5. Effects, Texture Effects, Mosaic Antique. Number of rows 50, Tile difusion 70, Grout widthn 2, Grout diffusion 50, Symmetic i kryssad

 

6. Öppna tuben igen, kopiera, Paste as a new layer. Image Greyscale, Image Negative Image.

 

7. Tillbaka till bilden vi arbetar med markera den så den är aktiv.  Layers, New mask layer, From image, leta på din mask. Source luminance  och Invert mask data markerad

 

8. Layers. Merge Group

 

9. Effect Drop Schadow dessa inställningar V 1, H 1, Opacity 96, Blur 3,  Color Svart

 

10. Lägg på skuggan en gång till men byt till V -1 och H -111. Adjust, Scharpess, Sharpen more, upprepa en gång

 

12. Kopiera tuben, Paste as a new layer i bilden du arbetar med

 

13. Image, Add Border 3 pixels i en brytande färg. Markera borden med ditt trollspö, Klicka på färgrutan i din Materialpalett, välj Pattern och leta
på gould 6, Angle 47 och Schale 121.
Foodfyll borden med denna guldpattern

 

14. Image add Border 13 pixels, jag tog färg #b6b5e4, markera bordern med trollspö. Tillbaka till Materialpaletten, Pattern och välj din tube

 

15. Nytt lager och lägg på pattern från din tube Angle 47, Schale 7216. Effects, Texture. Straw Wall dessa inställningar Blur 100, Density 14, Length 20, Width 1, Transparensy 0, Angle 359, Color Svart

 

17. Upprepa från 13 men i punkt 17 gör du bordern 25 pixels bred.  Fyll med Pattern från din tube.

 

18. Effect Inner Bevel nr 6, With 6, Smoothness 1, Depth 3,
Ambiense - 59, Shininess 96 Angle 153, Intensy 16, Elevation 0,  Color vit

 

Avsluta med en 3 pixels guldborder.

 

Skriv ditt namn och du är klar.

 

Hoppas du tyckte om min tutorial

 

 
 
Sylvia

Sylvia

28 januari 2010 19:26

Ja, här är vi också snart insnöade men så underbart vackert det är med den nya snön som kommit. Har just tittat på dina fina vinterbilder.
Oj, vad du är flitig med att jobba i PSP. Kanonsnygga alster du gjort och duktigt av dig att skriva ner tutorialen också.
Nu var det ett tag sedan jag var med i någon kurs och man märker att man kommer av sig ganska snart. Men visst är det kul!
Kram Sylvia

http://cobra38.wordpress.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

28 januari 2010 21:21

Här har det också kommit mera snö, men inte så mycket som på andra ställen.
Fast å andra sidan ser jag inte riktigt från nionde våningen hur mycket som har kommit, då jag stannade inne idag.
Tyckte det var säkrast ;-)

Så fin pelargon-bilden är och med guldet i ramen.
tack snälla för beskrivningen av guldpattern...den ska jag testa....toppen !!
Toppen att du ger oss olika beskrivningar här i din blogg...tack !
Kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Marketta

Marketta

28 januari 2010 23:38

Ååh, vad jag önskar att du hade haft en videokamera med dig. Det hade verkligen varit en syn att se den där taxen hamna under magen på Rozz :-D.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

29 januari 2010 01:16

HEJ !!!
Så trevlig de hade i den ny fallna snön,de gjorde säkert tassar och hundänglar i snön,LER....
Har man hund,så måste man ut i alla väder,Men bor man i Norra Norlandskusten,strax utanför Piteå,så är man vinter härdat.....Snöstormen var inte värre än det man är van vid, snömängd ca:30cm.När snöstormen bedarrat sig tog kylan överhand just nu -21grader......
Välkommen och titta in hos mig om du vill...så får du veta mer om mig Kram IA.....

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
Annmi

Annmi

29 januari 2010 13:44

Waoo,så snygg bild med Pelargon på ♥ Du är såå Duktig,vännen på detta..Ha en gooer helg & *Kram* från mig!!!

http://annmisblogg.blogspot.com/annmisblogg

 
Cina

Cina

30 januari 2010 17:15

Ja du håller på med psp och skagra ser jag. Men nääää jag har lagt det på hyllan. Eller jag håller ju på i psp men inga kurser o sånt längre. Snygga saker har du gjort!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards