farna

Alla inlägg den 15 februari 2010

Jo, vi skulle ju flytta hem i dag från Kolonistugan (som är till salu) så jag var uppe hela 30 minuter tidigare än vanligt i morse.

Måste ju hinna en skidtur inan vi åker!  Vill inte vara så här svag i kroppen som mitt skidande låtit mig förstå att jag är. Vi Bechtereware bör ju gå på REHAB vart annat år och jag SKA KLARA MIG tills Janne är hemma heltid ar jag tänkt mig..... fast vi får v äl se vem som ger sig först!

 

Nåväl, när jag kom hem hade han kommit på att han INTE ville bo i lägenheten i morgon när jag ska ut på nätträff ocvh han är en sjukhundpassare så vi skulle bli kvar här på kolonin veckan ut.

 

Vi tog en vända till Karmansbo för att renligheten krävde det, kollade posten.

Tack Iza för presenten och dina rader, du är för god och du ska veta att vi också är glada att ha dig vår nätdotter i vårt liv!

 

Sedan åkte vi och spontanöverraskade HUNDVAKTEN!  En familj som vi hittade genom en lapp på ICA.

Först såg mannen i familjen ? ut och bara log..............

Jag sa några ord om att vi ville prata lite om våra hundar innan vi beslutade om vi ville lämna dom hos okända.............

Så vi blev inbjudna!

I en bur där inne fanns 2 Virvelmarsvin, de hade ladugård med mjölkkor, och dom gav ett uttryck av trygghet och lugn!

Sedan hämtade vi in båda hundarna och dom fick bekanta sig med varandra, och Zita fann ro genast där i den miljön medan Rozz hade öronen bakåtstrukna och fjäskade på alla upptänkliga sätt.

 

Vi har bestämt att lämna dom 2 timmar på Fredag och 2 timmar veckan därpå, sedan utvärdering på hur mina hundar tagit allt och hur de upplevt mina hundar.

Är allt OK så kommer VI att fira en 65års dag utomlands en månad före födelsedagen.

Jag kommer EJ skriva datum då vi är bortresta pga inbrottsrisk. 

 

Maila oss om ni kan komma och fira Janne!

 

Jo, jag är 98 % säker på att vi hittat en familj som vi tryggt kan lämna våra hundar hos för längre tid!

 

Allt kändes så rätt i deras stora bonnagård!

 

Men sedan hade jag överskridit gränsen Bechterew gett mig så jag ansattes av en enorm trötthet och ryggen kändes som att den skulle gå av vilken sekund som helst.

Dessutom så blev ju grannen i stugan så glad att vi kom tillbaka och skulle bli här veckann ut så han kom ju in på besök....

Sillen och potatisen jag kokat smakade även  honom!

Så jag är nu minst sagt trött i kroppen!

 

 

I morgon kommer mina bloggbesökare förhoppningsvis mötas av ett levande bevis på nätets  enorma möjlighet att sammanföra folk av samma intresse och tänkande.....

Jag ska träffa en bloggvän på en fika på Lovisas 

 

I Morgon kommer bilder på både gammalt och ungt för Lovisas har även försäljning på antikviteter.

 

Klockan 11.oo på parkeringen ses vi Margit, jag kommer i en liten röd bil, det ska bli så roligt att ses!

 

 

 

 

 

 

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards