farna

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Snö i Kolsva

Jag lastade in hundarna och åkte ner till stugan, frågan var ju hur mycket snö det kommit där?

Tur jag åkte dit för när jag äntligen skottat min fram till dörren, låst upp och kommit in så märkte jag att det var något konstigt med elementet.
Det lät illa och gick inte att stänga av. Jag ryckte ur elkabeln istället, rädd att det skulle bli kortslutning i det.

Sedan fick jag skotta mig ner till friggeboden och hämta en värmefläckt som får duga till Janne kommer hit igen.

 

Det var inte helt roligt att skotta så mycket när ryggen bara är bedövad av Celebra!
Men nöden har ingen lag! Jag skottade inte allt som behövdes, bara det jag var tvungen.

 

Det hade nog kommit ½ meter snö, på vissa ställen ännu mera där det drivit ihop.

 

Grannen hade skottat vägen ner så jag kom i alla fall ända ner till stugan

Ännu syns staketet, överänden på det!

 

Värre var det med staketet mot grannen. Bara 1 dm kvar innan det är gömt i snö

 


Den 13 januari satte jag in detta kort på min kvarglömda solstol


Nu är även armstöden under snön

   


 Hela denna väg skottar grannen ensam! Han har hållit vägen snöfri hela vintern, annars skulle vi vara tvugna ställa oss där vid björkarna där stora parkeringen är...
Vilken man!


 


När jag sedan kom hem så blev det tvsoffan, jag orkade inte mera än så.

 

Nyss ringde Janne, de har fått ledigt från jobbet för takskottarna inte hinner skotta klart och de är förbjudna att vistas inne på fabriken innan taket är renskottat!

 

Ja, han blir väl glad att skippa skotta nere id stugan men jah tror att han ska få ta spaden på taken våra innan något tråkigt händer. Nu har han ju 2 dagar extra på sig här hemma    

 
 
Marketta

Marketta

22 februari 2010 20:09

Du menar väl verkligen inte att han skottar hela den där vägen, har han ingen snöslunga :-o. Mycket snö har ni också. Behöver inte komma nå mer, nu vill jag se lite vårtecken, annat än att dagarna har blivit längre.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

22 februari 2010 21:55

Ja ni ser ju att nästan ha lika mycket snö som vi har ,jösses
Men den är säkert väldigt porös så när ni får värme så sjunker det ordentligt
Jag såg när vi kom hem att staketet till grannen är helt översnöad så nu kan hundarna hälsa på varandra hur lätt som helst
Undrar om jag ska försöka få Celebra på nytt för min värk i ljumsken, den var ju bra minns jag

http://www.astridla.com

 
Gunilla

Gunilla

23 februari 2010 18:05

Hej vännen
Jag läste inne hos Margit att du och hon hade funderat på att ses här i örebro ngn gång under våren.
Då frågade jag henne OM jag oxå kunde komma med,
eftersom jag ändå bor här.
Det tyckte hon var en bra idé :)
Så vi får väl se längre fram mot våren
när det kan bli.
Ska bli kul tycker jag.
Man börjar längta efter våren ordentligt nu.
Är så trött på denna vinter :(

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards