farna

Alla inlägg den 5 mars 2010

Jag har varit drabbad lite extra i gen av Bechterew så jag har legat lågt något dygn! Men det är bara att knapra smärtstillande och se glad ut!

Blir så less på mig själv dock, sover så mycket när kroppen inte vill vara med. Slockna och sova en 12 - 13 timmars natt börjar bli rutin.

Jag har mailat sjukvården, börjar ha slut på kortisontabletterna. Får jag inte nya så blir livet nog inte roligt i framtiden........

Men det ska väl gå bra, hoppas jag!

 

Jag hörde att Maud Olofsson vill utvidga avdraget för hushållsnära tjänster. Skattereduktionen ska gälla fler tjänster och barnfamiljer och äldre ska dessutom ha möjlighet att få större avdrag.

 

Tänk om detta kunde vara inkomstprövat, och stoppat för de rika. Något för oss gräsrötter att få nytta av!

Jag är ju reumatiker och eftersom jag har en frisk make så får jag ingen hjälp av kommunen. 

Det spelar ingen roll att maken inte är helt frisk och alltså inte orkar sköta städning på hans lediga tid. 

Vi ska betala städfirma om vi vill ha hjälp! Vad kostar det! Ja de jag kollat med där rör det sig om 350- 450 kr i timmen.

Vem har råd med det?

Jag vill att detta Rutavdrag får vara kvar, kanske jag kan få hjälp där i framtiden. Detta med att rasta hundar på Rut, vad bra! Är jag dålig en dag så kan jag ju köpa en långpromenad till mina hundar istället för att ha dåligt samvete.

Jag vill inte göra mig av med mina hundar bara för att min kropp inte lyder mig några få ggr om året. Detta vore för mig något mycket värdefullt!

Vad tycker ni andra om detta med att köpa hjälp?

 

Jag har varit i kontakt med en tjej som nu går en Starta eget kurs och hon vill ha städjobb. Hon vill ha ihop ett gäng som hon kan gå hos och hjälpa till med div som behövs.
En arbetslös person som vill jobba, ärdetta inte bra? Hon får jobb och många andra får den hjälp de behöver!

 

Som jag sa i början. Tänk om detta kan bli verklighet för oss som behöver hjälp, men inte för dom som pga god ekonomi väljer bort hushållsarbetet för att lägga sig tid på annat som dom prioterar mera. Dom har säkert råd att betala en städfirma, det har inte vi pensionärer..............

 

Avslutar med ett bar bilder som jagbgjort utifrån veckans tema i Målarboden

 

Trevlig Söndag!  


 


  

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards