farna

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Måndag i Färna, Kolsva och Karmansbo

Tillverkade en bild från Målarbodent tema i natt innan jag somnade. Sparade ner den på datorn och sedan var den borta! Så jag tog fram pspkopian och gjorde om den, nu fick den en egen ram istället för din fina som var på orginalet.
Det får duga!

  


I dag delade vi på hundarna, Zita fick följa med husse till kolonistugan och hjälpa till sätta upp väggpanelen som var kvar (gör man inte klart innan så när det ska säljas så blir det klart-:)

Rozz och jag åkte till Färna!

Först skulle jag till posten där och skriva på för postboxen som vi beställt. Man kan ha så där, låter bra för då blir det ingen överfull brevlåda som skvallarar om man är borta.

Men jag hade fattat fel på tiden posten var öppen så det blev oförrättat ärende.

 

Men bredvid posten, har vi Färna Spa så jag hoppade in och gjorde mitt vattengympapass. Skäms, jag missköter det å det värsta, måste skärpa mig och göra mina 2 pass per vecka!

 

Sedan åkte Rozz och jag till huset, värmde lite fiskbullar i hummersås, potatismos och ärtor som vi delade på.

 

När de andra flyttade var det ju snö, nu när snön smält uppdagades att deras flyttbil kört sänder gräsmattan på ett ställe. Jag tog skottkärran och spade och återförde jorden där den skulle vara i groparna efter hjulen.
Blev inte perfekt men jordhögarna är i allafall väck nu.

 

Sedan började jag kratta löv och grenar under trädet i hörnet mot stora vägen ner till herrgården. Fick ihop ett lass som jag körde iväg till slänten vid garaget sedan mulnade det på. Rätt var det är hör jag ett HEJ bakom min rygg! Det var en granne som kom för att önska mig välkommen till Färna, vi pratade hund lite för hon hade en hon oxå.
Det började hagla och blev jättekallt så då åkte vi till Kolonin och kollade hur det gick för Zita och husse.


I morgon ska vi till Västerås på en heldag! Först ska jag till docktorn på återbesök för min diabetes, jag tog prover förut och inget av dessa diabetesprover var bra så få se vad hon säger. Vita blodkroppar visade på inflammation, långtidssockret förhöjt, vikten ökat med 6 kg.

Ja jag vet det, jag har svällt över bredden sedan dec. Vet inte om det är kortisonet eller diabetisen som ligger bakom det. Får se vad dr säger.

 

Sedan ska vi till kyrkogården, till affärer och kolla på spis, kyl, frys till Färnahuset. Ja, det var något mera men det har jag glömt   

 
 
Astrid

Astrid

20 april 2010 19:07

Det låter som att du hamnat i paradiset
Jag tränar inget alls nu och har dåligt samvete varenda dag
Jag borde kanske göra något istället
Vacker bild du har gjort
Trevlig resa

http://www.astridla.com

 
Gunilla

Gunilla

20 april 2010 19:36

Håller fullkomligt med Astrid :)
Låter precis som om du har hamant i paradiset :)
Jaha, man måste ha bloggagratis för att få ngn bild, ok
Jag har funderat fram och tillbaka om jag ska testa den framöver. Får se.
Jag hade ju den ett tag men fick ingen ordning på den tyckte jag.
Kanske har blivit bättre nu?
Fin tavla du har skapat :)

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
wiper

wiper

20 april 2010 20:23

Vilken vacker bild. Du är jätteduktig. Tack för att du talade om vad pelargonen jag köpt i dag är för sort. Härligt med vattengympa. Det blir så ibland att man slarvar. Jag har själv inte gjort min mindfullnesspromenad i dag :(

Du ser ut att ha fått mycket gjort i dag. Vad tråkigt att du har diabetes och att det inte var så bra. Vi har diabetes i släkten men jag har klarat mig än så länge. Detta med vikten är ju så svårt och man lyckas gå ner men sen är det upp igen som en jojo.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

20 april 2010 20:38

Så flitig du är Kerstin!

Att du orkar hålla på så i trädgården, det är verkligen beundransvärt. Och en väldigt vacker bild har du gjort!

Hoppas att doktorn är snäll mot dig i morgon och att han inte tar ifrån dig din kortison.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

20 april 2010 22:01

Så vacker bild du har gjort !!
Tycker jätte-mycket om den!
Hoppas besöket hos doktorn går bra och hoppas att proverna är bättre nu.
Kan tänka mig att det är jobbigt.
Ha det så gott
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

21 april 2010 11:22

Tjusig bild du gjort !
Du hade visst fullt upp igår :)
Här kom det snöblandat regn igår kväll , som tack o lov försvann med en gång.
Hoppas det går bra idag hos doktorn !
Ha en fin onsdag !

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Henry

Henry

21 april 2010 11:23

Fin bild du gjort!
Vi hoppas att det ordnar till sig med din diabetes!

Kramar!

http://henrylundhs.wordpress.com

 
"Bettan"

"Bettan"

21 april 2010 11:53

Blev snygg på detta viset med :)...
Tänk nu på att inte överanstränga dig... Det brukar ju att komma surt efteråt.

Önskar er en fin dag/kväll.
Kram Bettan

http://dream-on.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

21 april 2010 22:46

Fattar inte Kersin hur ni båda hinner med ALLT!! Era dygn har ju också bara 24 timmar...
Och åka emellan..det tar också tid...och badet hann du också!!!
Fina o många bilder har du OCKSÅ hunnit med att ta o lägga in på bloggen. Även det tar ju lång tid!!!
Kramen vännen!! Hoppas det går bra med läkarbesöket i morron!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Cina

Cina

22 april 2010 14:46

Hoppas det gick bra hos DR.
Även jag har ju diabetes men jag är tablett behandlad....är kanske du oxå.
Gubben min är insulinbehandlad.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards