farna

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Från Färna och 3 G

Konstigt är det???

Mitt 3 G modem har bara 2- 3 streck markerade här men fungerar ändå jättebra. Jag kan ladda upp många foton på en gång tex.


 

I Karmansbo har jag en 8 -9 streck så där kan jag bara ladda upp ett par kort åt gången annars hänger allt sig.  Man kan ju tycka att anslutningen ska vara starkare ju flera streck?????

 

Nu har gubben åkt till Västerås för att jobba några dagar och jag lastade hundarna i bilen och åkte till Färna. Ja, inte för att han åkt utan för att blommorna behöver skötsel.

Det var en helt underbar dag så jag släpade ner en badenbaden stol till stranden, tog med märgben och en lång lina till Rozz och sedan tog vi siesta nere vid sjön.

 


Det kan inte vara varmt i vattnet men efter att dömma på hundarna så var det så. Tom Zita var i upp till halva ryggen.

 

Nu badade dom allt för mycket i mitt tycke sett så jag kopplade dom och gick på upptäcksfärd. Detta är på andra sidan sjön, en smal asfaltsväg som leder ut på Skinnskattebergsvägen med tiden.

 


Förutom Färnas fina bad så fanns det små rastplatser utmed sjön

 


Så upptäckte Rozz en bredare gångstig som gick in i skogen så han fick som han ville. Jag följde med, nyfiken eftersom stigen var uppmärkt med blå plastband

 


Efter en kvart ungefär kom vi ut på en skogsväg och där fanns en rödmålad pil som pekade in i skogen. Den röda markeringen fanns utmed skogsstigen återkommande så jag vandrade vidare.


Rakt fram gick vägen, vi vandrade steg på seg och jag bara väntade på att vägen skulle vända åter bakom nästa träd.
Vackra miljöer såg jag i ala fall


En strid vårbäck

  


På ett ställe i skogen låg det lite snö kvar och det var lycka att rulla runt i den svala snön


Tillslut vågade jag inte fortsätta, vem vet var vi hamnat?
Nu har jag varit inne på Facebook på Färnas sida och skrivit fråga om vart den rödmarkerade skogsvägen leder.  Få se om jag får svar?
Antar att om jag fortsatt 5 minuter till så hade vägen vänt och att jag tog den längsta vägen hem.
Väl hemma igen så hade jag så ont i fötterna så det blev en stund i Baden Badenstolen igen.

Rozz gick ut på vår gamla usla brygga och bara stog och glodde

 


Så vände han sig till mig och började "prata" med mig som ju inget förstog av vad han sa

 


Han kollar åter ut över sjön och då hörde jag. Det var någon nere på stranden vid hyreshuset (grannen).
Jag såg sedan att mannen höll på att dra ner en slang i sjön för deras pump (bevattning)

 


Rozz följde med spänt intresse vad som hände men när mannen sätter sig i en eka, flyter ut och sedan startar en utombordare och åker iväg då blev det för mycket för Rozz. Vov,vov, vov............................

  

Jag är ju bara tvungen att visa min vitsippsstrand, knappt någon plats att sätta ner foten för alla blommorna. Ja, hon vi köpte av sa att jag skulle få se vad fint här var på våren.... men jag hade inte föreställt mig denna blomsterprakt.

 


Nu ska jag ta mig till bassängen och köra min sjukgympa, sedan åker jag tillbaka till Karmansbo. På Fredag åker jag till Västerås, vi skriver köpekontrakt med de som köper vårt hus sedan tar vi husbilen ut i skogen för det är ju Valborg.
Kan inte vara i Färna för mitt emot oss på andra sidan sjön har de elden och fyrverkerier

 



  


 
 
wiper

wiper

28 april 2010 10:43

Här bjuds man på mycket fina bilder. Dina hundar på sista bilden är jättefina och så uttrycksfullt foto.

Härligt att du har kunnat sitta ute lite och njuta. Vi har lite sämre väder här nu men det skall bli bra har dom lovat

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

28 april 2010 16:23

Vilka fina bilder Kerstin!

Ni kommer ut på riktiga äventyr, Rozz är bra påhitt han.

Och så skönt att få sitta i badenbaden och koppla av. Vi har våra framme, men det har inte varit läge för någon solning på ett bra tag nu. Det blir väl lite ro i huset när alla hantverkare är klara.

Ha det så gott!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Henry

Henry

28 april 2010 16:40

Så skönt att sol och värme kommit till er också!
Njut och bekymra dig inte för modemet, det funkar ju.

Kramar!

http://henrylundhs.wordpress.com

 
Gunilla

Gunilla

28 april 2010 23:59

Fina bilder du har tagit igen på promenaden.
Många fina små stigar att gå på.
Jag har inte satt upp min hammock än.
Tycker det är lite för kallt än.
Får se om det blir till helgen kanske.
Vill ju få ut hammocken snart.

Kram på dig
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Love

29 april 2010 19:07

Vilka underbara marker du och undarna kan utforska i Färna. Jag bara vill gå där tillsammans med dig men nu för tiden blir det små korta promenader.
Saknar så oerhört mina skogspromenader med hundarna och vi har säkert gått på samma vägar i Karmansbo när jag bodde i Bernshammar.
Det har varit ett underbart väder här i dag och även vi har massor av vitsippor men tyvärr ingen sjö. Grattis till att försäljningen nu är klar.
Jag har missat vart ni ska åka och även när?
Är det någon hundutställning eller?
I kväll blir det middag i uterummeoch Valborg ska vi fira med dotter. Barnen vill ju gå till elden så det är bara att hänga med.
Ni ska ha det så bra ute i skogen med hundarna i husbilen. Raketer är ett otyg när dom smäller så att djuren mår dåligt. Katterna reagerar inte som tur är.
Varm kram från din vän Love.

 
Marketta

Marketta

30 april 2010 00:20

Det ser så mysigt ut där ute, blir riktigt avundsjuk på er som hittat ett sånt kanonställe. Det är precis ett sånt ställe jag också skulle vilja ha.

Ha en bra Valborg trots smällandet, tror det bör vara ganska lugnt här.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

1 maj 2010 00:43

Hej Kerstin!!
Det är full fart på dej hela tiden..ute med hundrana...promenerar...
Hoppas att du haft en fin o skön VALBORG!!
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards