farna

Alla inlägg den 14 maj 2010

Vi hade ju köpare på både villan och stugan, allt såg så bra ut!
Vi har nu tillbringar några dagar med att göra stugan inflyttningsklar för nya ägaren.

 

Därefter åkte vi till Västerås och medan gubben fortsäter med sina prylar i garaget så städar jag de 3 föråden,
växthuset (mitt gamla pellishus) och hela villan för visst hade fönster blivit lortiga, visst var där nytt damm där damm kan lägga sig.

 

Vi packar in knökfullt i båda bilarna, det är otroligt vad som går in, man bara bär och bär och det tycks aldrig bli fullt.
När det sedan ska lastas ur går det på en bråkdel av tiden för då lämpar vi bara av det i källaren.
Vilken nu börjar bli oframkomlig pga lådor.

 

Nu är Västeråsvillan i allafall så pass städad och garaget tömt till största del så jag ska inte åkar dit mera, gubben tror han klarar det som är kvar själv.

 

Jag hämtade hundarna och tyvärr verkar det som de börjar reagera på detta hattande fram och åter.
De var glada att komma dit som vanligt men hon hade upplevd dom som avslagna och Rozz har slutat kissa överallt som han gör.
Han kissade bara när han var tvungen/ ett par ggr om dagen.

Jag tänkte genast att nu måste jag ta det lungt och ägna mig åt mina kära hundar, de ska inte må dåligt av vår röriga situation och våra trötta röriga personer.

När vi kom till Färna tog jag en promenad med dom och det var ett kissande utan like.

 Tom vid 23.00 tiden var Rozz tvungen ut och kissa  -:)


Fredagen var tänkt att vi skulle vara i Färna,  packa upp lådor och få lite ordning bland gubbens skiffnycklar mm och mina blomkrukor mm, och vi skulle långa stunder hålla oss mycket i ett rum och bara gosa med hundarna.

 
Men aldrig blir något som man tänker!

 

Först får vi veta att hon som vill köpa stugan fått problem men banken som anser att kolonin är inget att låna på, hon ska aldrig kunna få tillbaka pengarna om hon köper...............
Hur nu hennes bank kan säga så utan att sett stället?

 

Vi får ringa runt till de som kan veta något om bakgrunden på kolonin, försöka få fram nåt som stärker att stugan är ett  vettigt köp typ.....
Inte helt lätt för svaren från de olika insatta blir ännu mera förvirrande.....
Så nu väntar vi på besked på Måndag'

 

Så ringer Västeråsmäklaren, de som velat köpa villan börjar strula sista dagen på deras ångerdag om jag så säger.
 
På Måndag måste de ta villan annars förlorar de kontantinsatsen de lagt.


Den lugna Fredagen fick användas till att åka till Karmansbo, leta fram pappaer vi behövde, ringa samtal för att höra vad som gäller enligt lag och begära per mail allt som mäklaren har och per tel försöka få en rätsida i allt.


Så om det vill sig illa så har alla våra köpare hoppat av till på Måndag.

 

Jag blir så trött på allt!   Gubben känner samma!

 
Nu kan vi bara vänta och hoppas att allt löser sig på  Måndag?


Annars är vi tillbaka på ruta 1 igen.

Gissa om vi är less på allt ??????


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards