farna

Alla inlägg den 8 juni 2010

Jag satt vid köksbordet då jag hajade till.

Jag trodde jag såg i syne............

där kommer en räv och i maklig takt vandrar förbi alldeles utanför fönstret, på insidan av min bil och vidare. Naturligtvis hann jag inte få igång kameran så fotot är fejkat för att bara visa vad nära räven var.

Grannens katter brukar gena över här men ett vilt djur hade jag aldrig kunnat drömma om.

 


Pelargonerna växer och frodas och nu börjar de blomma, den ena efter den andra. Detta är hälften av de jag har. Jag räknade dom i dag och fick det till 80 krukor men i stora krukorna sitter de 3 och 3 så jag kan säga att jag har 110 st.

 


Sommargåvor har kommit i grafikgrupen och jag tackar min nätvän Gunilla som gjort en så fin pelargontavla. Gunilla finns bland mina länkar till mina Nätvänner

   


Denna kommer ifrån Grafikbettan (hon finns även hon bland mina länkar)

  


Glad sommar på er tjejer och Glad sommar på er alla som läser detta

 

Min  sommargåva till den som vill ha finns här...  Gåva

 

I dag har jag varit på promenad med mina hundar en och en. Det var en granne som kom och berättade att hon var livrädd för mina hundar för en stor hund en gång bitit ihjäl hennes förra hund.

Jag beydrade att mina är snälla men kom sedan på att det är lika bra att hon och hennes lilla hund får träffa mina stora.

Sagt och gjort, jag tog Rozz först och det gick jättebra.

Sedan bytte jag hund, hem med Rozz och ut med Zita och även hon skötte sig exemplariskt.

Sån nu är i allafall inte denna granne rädd för mina hundar.

 

Konstigt egentligen hur man ser på sina och andras hundar -:)  Jag tycker ju inte alls att jag harstora hundar, möjligen mellanstora. En stor hund är i mitt tycke Irlänsk varghund, Sankt Bernard mm.
  

 

Andra tycker mina är jättestora -:)

  

Nu har vi hämtat våran eka!
Inte det lättaste ty det finna ingen båtupptagningsställe och slänterna vid Hedströmmen är stora.
Vi fick i allafall tips om att nere vid Kolsva samhälle fanns det ett ställe där backen upp var lite lagom hög.
Janne ville vara den som rodde men jag lyckades övertala honom så jag fick äran! Zita blev helt förtvivlad då jag for ivä på ån utan henne och hon slängde sig i och tänkte simma efter mig. Jag rodde medströms så det gick fort och hon gav upp som tur var. Jag var på väg att vända och ta med henne men slapp det.

     


När jag kom fram efter 25 minuters skön rodd så blev jag överraskad ty Laila och Åke från kolonin stog där och väntade. De hade träffat gubben vid kolonin och åkt hit för att hjälpa oss få upp båten från ån och upp på kärran.
Tack snälla ni för hjälpen!


Snart ska vi sjösätta ekan här i norrsjön men den ska tvättas först, fy så skitig den blivit trots att den haft pressänning över sig

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards