farna

Alla inlägg den 12 juni 2010

I går hade vi klockan på ringning i ottan för att åka till Västerås och uträtta en massa ärenden.
Bland annat var vi på Jula där jag bland annat köpte en ny stor vattenkanna för den gamla råkade ut för Rozzens tänder förra våren -:)  Förhoppningsvis har han i år vuxit ifrån såna dumheter som att leka med mattes saker?
Vi köpte även ett litet partytält för bara 169 kr att ha i hundgården för jag märker att hundarna inte mår helt bra av att vara i solen. Ett förskräckligt flämtande, nu blir det nog bättre?


 


Vi åt Pizzabuffe på Erikslund på Indiana, de har en tacopizza som är helt suveränt god!
Därefter var jag in på Blomsterlandet för att köpa blomjord, nu hittade jag inte på just den jorden jag vill ha (weibulls blomjord med lecakulor) och jag hade ingen lust att leta på expedit för att fråga om den fanns eller ej så vi styrde stegen mot utgången.

Där fann jag denna Dahlia som var så vacker med sina nästan svarta blad! Var ju bara tvungen köpa den!

 


Någon pellis blev det dock ej denna gång!

 

På Odal köpte vi 2 påsar med en massa blandat hundgodis av det mera hårdtuggade slaget och dessutom hade vi turen att en fjolårsmodell av bensindriven trimmer var kraftigt nersatt och en sådan var just vad vi behövde så vi slog till!

 

Sedan tog vi en tur till Tumbo och kollade vad de hade hemma -:)

 

Det slutade med att vi nu beställt denna som vi hämtar i Augusti.
Vårt blivande bostad vintertid i södra Spanien -:)

Den hade allt vi önskat oss utom garaget som vi valde bort nu. De får montera på ett cykelställ bak ist.

Det vi gillar här är

1. Den rymliga sittgruppen fram (vinkelsoffa + sidosoffa)

2. Vinkelkök (allt på liten yta)

3. Långbäddarna

4. Lägst bak, toa och separat durschrum

5. Automatlåda

6. Den kraftigare Fiatmotorn

 


Den heter Rapido -:)

  


När vi äntligen kom hem till Färna på kvällen så hann vi bara  packa upp det vi hade köpt så fick vi besök från kolonin.

Vilken trevlig överraskning! Vi satt och pratade till sent på natten, sedan var det bara att sova.

I dag känns det i min kropp att  jag var igång hela dagen i går men vad gör väl det efter en sådan lyckad dag!

 

Gubben har nu fått i uppdrag att ordningställa vår gamla husbil för Tumbo tar emot den och säljer den åt oss

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards