farna

Alla inlägg den 23 juni 2010

Frukosten avnjuter vi nu dagligen på altan i morgonsolens sken, bland mina pellisar.



Naturen är som mest vacker nu, denna grusgrop full med Lupiner var jag bara tvungen att fota! Lupiner räknas ju som ogräs, men håll med om att det är ett vackert ogräs.


 


Synd bara att jag inte hade min nya kamera när jag tog kortet! Den ligger nu att avhämtas i Skinnskatteberg, tror jag måste dit i dag -:) Eller kan jag vänta till i morgon då jag ändå ska dit och handla mat till midsommar?

   


Kameran jag fastnade för blev en kraftfullare variant av den gamla, kanske jag begriper mig på denna lättare då? Den har 14 x zoom så jag tror mig kunna ta fina pelaronkort med denna!

 

I går var vi till Fagersta och besiktade vår gamla husbil och nu ligger den på Blocket http://www.blocket.se/vastmanland/Nordic_cabby_city_5860_28149851.htm?ca=9&w=1

KOM och Köp!!!!

Så vi blir av med den innan den nya kommer hem till oss -:)

  

Mat åt vi på ett matställe mitt emot lasarettet, jag tog kryddbiff med svampsås, det var mycket gott, gubben tog sin vanliga Lövbit m strips.
Sedan gick vi en runda i Fagersta med hundarna innan vi åkte till Lidel och handlade. De hade enorma knippen med dill, perfekt nu när färskpotäterna är så goda!


Tyvärr var du inte hemma kusinen i Fagersta, vi ringde för vi tänkte titta in och säga hej! Det får bli en annan gång -:)

 

När vi kom hem skulle vi slappa en stund i trädgården och plötsligt såg jag en stor tromb över Färna. Som tur var löstes den upp innan den nådde marken.

  

 

Ute i hundgården fick jag för mig att jag skulle fota Rozz, inspirerad av Astrids (finns länk till bland mina Länkvänner) bild på Tindra med sina vackra ögon...

Men min buskille vill inte se vacker ut!

 

 

Nä, denna hund ser ut för just vad han är..... en buspojke!

 


Nåja, lite söt kan allt se ut efter 10 tagningar -:)

     


        

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards