farna

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

Flytten fortsätter o Västerås i går

Gårdagen tillbringade vi i Västerås och uträttade en massa saker. Inte förren 18.30 var vi hemma igen, jättetrötta!
Jag var på återbesök till min läkare och denna gång var hon nöjd med alla prover och frågade om jag slutat stressa och vi flytta klart nu. Jag erkände inte sanningen, att vi efter jag lämnat de nya proverna startat ännu en flytt.

Jag tycker faktist det är lite förargligt att erkänna hur vi håller på och allt innom ett år. Jag som alltid sagt att jag ALDRIG skulle flytta från Västerås där vi bott sedan -68.

Nu vet jag att man aldrig ska säga aldrig


Efter läkarbesöket satte vi oss i skuggan framför Oxbackens vårdcentral och intog varsin glass och gav hundarna vatten efter deras promenad i solgasset med husse.


     

Vi hade glömt ta med vattenflaskan hemmifrån men nöden har ingen lag så vi plattade till en tom colaflaska, vek den dubbel så den gick under kranen i tvättfatet på vårdcentralens toa och så fyllde vi den med vatten....  De är vana att dricka ur flaska så det gick bra. Jag sätter min hand under som en skål och så lapar dom..

Sedan var vi och köpte en vimpel till vår flaggstång och lite annat som vi behövde så var det gubbens tur att besöka läkaren så vi var tillbaka på Oxbacken.

När han var klar åt vi mat på Vegagrillen



Därefter var jag på synundersökning. Blev rekommenderad till det för länge sedan men det har inte blivit av tidigare men nu hade de erbjudande om 3 glasögon, betala för ett par och gratis undersökning.
Det var som de sagt på lasarettets ögonfotografering, jag behöver extra ögon. Jag skelar nämligen lite på ena ögat och ser sämre på det "friska" så båda ögonen påverkas negativt. Nu ska jag få glas som "styr" upp det skelande ögat.

Jag har alltid haft ett visst "dubbelseende" men tidigare har det varit svårt att korrigera med glasögon.

 

Nu ska jag stänga av datan, ta hundarna med och gå och hämta posten, vi har en postbox vid postkontoret  här.

Sedan åker vi till läenheten och hämtar mera grejer. Bokhylla, 2 vitrinskåp, kista, tv och lite lösprylar + kläder är kvar att hämtas nu sedan återstår städningen.

Och inte minst, få ordning här.

Här bor vi i flyttlådor nu. En salig röra!
Som tur är så har vi ett rum som är ordning i som vi bor i -:)

 
 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

15 juli 2010 12:01

Låter som en minst sagt jobbig dag förutom glass o matpausen :)

http://camillalillagul.blogspot.com

 
Margit

Margit

15 juli 2010 14:15

Hej!!!
HUR orkar du( NI???? Ta det LITE lugnare...OM det går...ni ska ju orka och ha glädje efter flytten OCKSÅ!!!
Varmt idag också...Lasse o jag skall på TERATER snart...
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

15 juli 2010 23:18

NEJ, Man ska ALDRIG säga, ALDRIG, det har jag oxå fått erfara flera ggr. Jag sa ju när jag flyttade hit till närke för ca 12 år sedan, att jag aldrig skulle flytta ngt mer, men vad gjorde jag förra sommaren, jo jag flyttade ÅTER till et annat ställe, så man vet aldrig vart som händer framöver.
Jag skulle mer än gärna vilja ha ett hus, ngn gång i livet, så det KANSKE blir en flytt till?
Det får jag se då.

Kram på dig
/Gunilla


Börjar bli lite jobbigt med flyttandet nu, så jag hoppas att slippa flytta igen.

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Marketta

Marketta

17 juli 2010 01:13

Men denna flytt har ju på sätt och vis varit trevlig, ni har ju hittat ett sånt drömställe. Ett sånt hoppas jag på att finna nån gång. Fast nu är det ingen panik längre, nu flyttar vi ju till större lägenhet, så nu kan man vänta för den kommer att dyka upp, vårat drömställe förr eller senare.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 juli 2010 11:45

Vilken fin bild på dig och hunden. Snygg klänning och jag gillar färgen. Önskar man hade en sån fin och smal kropp fortfarande. Har satt igång igen med viktminskning men det är svårt ;)Skönt att dina provsvar var bra. Ja du man skall aldrig säga aldrig och nu verkar ni ju trivas på det nya stället. Hoppas det lugnar ner sig så ni slipper stressa och istället njuta av ert nya boende.

Skönt att dom kan korrigera skelning numera. Jag är väldigt översynt och sånt kan dom fixa bättre numera också. Vilket pangpris att få tre glasögon för ett pris, synd att inte jag kan ytnyttja sånt. Har det dyraste synfelet så jag måste köpa ett par glasögon för 10.000 så jag kan inte byta så ofta. Förr var dom billigare på mitt synfel.

Ha en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards