farna

Alla inlägg under augusti 2010

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 31 augusti 2010 22:49


I dag har det varit en trevlig dag. Vi hade besök av Daga och Elis, en av våra grannar när vi bodde i Västerås. Vi sågs senast i försommras då vi städade ur villan och blev bjudna på kaffe hemma hos dom.

I dag fick de komma hit och se vart vi hamnat. Huset vart godkänt och läget tror jag de gillade i högsta grad för de tyckte att vi aldrig ska flytta igen -:)

Nä, jag tror inte att det är aktuellt.

Här sitter vi och äter potatis, grönsaker och lax i Skagensås (färdig blandning på iCA, jag är inte lat, bara lite värkbruten och trött, funkar inte längre av att göra stora grejer så här serveras bara halvfabrikat typ)

   


Det fula draperiet barkm Daga, det är ett fult uppsågat dörrhål där som jag gömt tills vi får snygga till det -:) En garderob innanför som även har dörr från nästa rum

 

Efter maten tog vi en promenad upp till Färna Handelsbod. Daga blev positivt överraskad över att det var så stor affär här mitt ute på bonnalandet.

Hon gillade utbudet oxå, sa att här finns ju det där annorlunda som man kan ge bort i present till den som har allt. Ja det stämmer, här finns allt och inget skräp som i många prylaffärer utan rejäla saker.

Jag köpte själv en skylt att hänga på min dörr när jag går ut......

Så besökare vet att jag snart är hemma igen -:)

 


Sitter inte denna på dörren så har jag antingen glömt sätta ut den eller så är jag borta flera timmar i sträck

 

När vi kom hem igen hade solen värmt upp Färna så vi kunde sitta ute på altanen och dricka kaffet!  Härligt med ännu en sommardag.

Rozz ligger under bordet



Zita låg nere vid mina hängpelargoner där hon knäppte den 2 getingar trots mattes protester. Elis var mäktiga imponerad av hennes snabba reaktionsförmåga.

På ett par smällar med tänderna så har hon klyvt dom på mitten med blixtens hastighet

 


Men säg den soldag som varar för evigt!  Vid 17.30 tiden reste de sig för att starta hemfärden och vi för att gå em runda med hundarna. Då började det regna. Men som tur var bara lite

  


När vi sedan skulle gå nattarundan med hundarna då uppdagades att det kommit en rejäl skur.

Värdens vackraste regnbåge låg över vårt kvarter. Jag rusade tillbaka in efter kameran för att föreviga detta men vad svårt att få regnbågen att synas. Men med lite tryckningar i Paint Shop Pro med automatiskt ljusare bild så lyckades det lite. Det syns ju i alla fall lite -:)

 

  

 

Tänk er, den går ner 2 hus längre bort. Om jag bara hade lyckats fånga det  

Då hade det blivit en pangbild, men tyvärr, när jag kom lite längre bort så allt kom med.......... då var det träd ivägen!

 

Nu innan jag uppdaterade här så var jag in på "Mina vårdkontakter" och kollade hur min beställning av recept mottogs.

Jippie, Elisabeth Elgerot gick inte i Pension direkt som hon sa när jag var hos henne, så jag fick nytt recept på kortison. Ett halvår till är räddat, för även om kortisoner gör mig tjock och svälld så är jag inte redo att sluta med det och åter igen leva med värk dygnet runt. Det räcker så bra med att vara väderomslagskänslig -:)

 

I dag fick jag oxå svar på remissen och tid på Öron, näs, hals för operation..... Kallas en Biopsi för operation????  Det visste jag inte!

Nåväl den 15 sep är det dags.  Hoppas bara att såret är kvar då??????  Såret som jag haft i 6 månader har nästan läkt nu och det är SÅ typiskt.

 

Jag vet ju sedan förr att det snart kommer igen så frågan är kommer det i tid eller? Tja, jag får väl hoppas att tandköttet i alla fall inte läker--- efter 2½ år så ska det väl kunna vara kvar ett par veckor till?  Jäkla sjukdommar å strula runt!!!!!!


I dag tog vi en skogspromenad med hundarna.


Rozz hade stenkoll upp i träden, ekorrarna jobbar febrilt med att samla in kottar nu


När vi kom hem så åkte jag då mot ICA i Kolsva. Jag tog vägen förbi vår fd lägenhet i Karmansbo och se, de hade redan flyttat in. Vi hade den till den sista med dom delade månadshyran med oss för att få nyckeln tidigare.

 

På min väg ner mot Kolsva kände jag att ett besök i skogen var aktuellt, man blir ibland akut kissnödig när man är Diabetiker liksom. 

Jag stannar på en skogsväg i närheten av Bernshammar och höll på att glömma varför jag stannat när jag kommit ett par steg in i skogen

 


Nu är det ju så att jag har aldrig förr sett så många kantareller på en gång förr.

Jag fick ett glädjerus där i skogen. Började nästan grina av rörelse över alla de små gula knapparna

 

Som tur är så jag är ju hundägare och har alltid en eller flera plastpåsar i fickorna.

En 2 liters fylldes snabbt.

Jag gick en bit till och då ser jag enorma svampar.

 


En del ser inte riktigt ut som Kantareller men det måste det väl vara?  Bara det att de inte fått plats att utvecklas som dom ska för dom satt i varandra, jag lovar.

 

Men visst är det väl en kantarell denna "skrynkliga" här under?????

       

 


2 Plastpåsar fick jag ihop ca 4 liter och då tvingade jag mig att gå därifrån för det var fullt där överallt. Jag kunde fortsatt plocka om jag bara haft nåt att lägga dom i.


Nu återstår det trista, rensa dom. Jag föreslog Janne att vi skulle ha dom i morgon att bjuda på men se det tyckte inte han. Han vill frossa på kantareller i kväll och jag,  nejdå jag är inte svår att övertala -:)

 

Jag var bara tvungen att lägga upp detta i min blogg!  Vilken lycka att kliva in i skogen just här

Vi har haft storstädning här i helgen! Otroligt vad dammet lagt sig ovanpå skåp och hyllor. Vart kommer det ifrån?????  Vem lägger dit det?????

Hittar jag den fulingen så ska jag förpassa han till ett varmare ställe!

Sedan har vi ju hundhåren, skulle behöva dammsuga var dag men vem orkar det?

I dag måste jag i allafall för när det är rent och fint förövrigt så går det ju inte för sig med hårtussar i hörnen.

 

I går hade vi ett kort besök av den sötaste kattunge jag någonsin sett, Ljust, ljust grå och vit, säkert någon granne som skaffat sig kattunge men vet inte vem. Den var så kelen och go´. Jag fotade den bredvid vår komposttunna men lekte sedan lite med Paint Shop Pro och satte den bredvid en av mina pelargoner ist.


 

Mycket tid tillbringas just nu inne på Husbilsforumet http://www.husbilsklubben.se/forums/

En jättebra klubb för oss med husbil. I dagarna diskuterar vi  hur jag ska lösa detta med internet när vi är i Spanien. Tydligen kan man köpa till några grejer och sedan sitta i egna husbilen och surfa gratis utanför tex Mc Dounalds och internetcafe´

Gratis är alltid gott och det jag behöver kostar visst bara ca 600 kr, det är det värt.

Frågade oxå, ska vi ta med mössa och vantar?   Fick svaret att ta med samma kläder som vi använder just nu, inte några vinterkläder.

Låter härligt!!!  Varmt och ljuvligt

Nej, nu måste vi ut med hundarna, hämta posten som vi valt att ha postbox för uppe vid Posten i Färna Herrgård. Perfekt, alltid en liten promenad för att hämta posten och är man inte hemma så har vi ingen överfull brevlåda som skvallrar att huset står tomt   

 

På em åker vi och handlar, det blir nog Ica i Kolsva tror jag.  I morgon får vi besök, en av våra fd grannar i Västerås kommer för att se vart vi av en ödets nyck hamnat.

 

För visst var det ödets nyck som gjorde att vi köpte pizza bredvid den där mäklaren, sto ute och såg tillsalu skylten. Åkte hit och tittade på huset och blev förälskade i det.  Att sedan mäklaren missförstog Holländaren som skulle ha huset och lät oss skriva på kontraktet.

Holländaren var inte alls glad.

Men det var vi!!!!!


  


Gårdagen blev en lång dag och när vi äntligen kom till ro så orkade jag ingen dator, nä, slocknade sött framför tvn det var vad vi gjorde båda två.

Vi åkte mot Västerås på förmiddagen efter hundarna rastats.

Där hämtade vi den beställda diskmaskinen och tvättmaskinen. Sedan åt vi och det blev på Max, varsin hamburgare med strips och Mexikanadip.

Hundarna hade faktist gott om plats bland de 2 stora paketen där bak i bilen

 

Efter maten var vi in på Mega Market och Elgiganten för att kolla på 15 tums tv till husbilen. Det är förberett för just en sådan, men tyvärr hade de bara från 16 tum och uppåt. Så någon husbilstv blev det inte.
Jag kikade i allafall runt bland datortillbehören och fann denna smarta platta att ha datorn på


345 kr, det tycker jag den var värd. Den har en fläckt som blåser på datorns underdel och ska motverka att dam kommer in i den och den är gjord med tanke på att man ska kunna ha datorn mot textil underlag, som jag ju alltid har eftersom jag ligger med datorn på magen. Denna har även en "upphöjning" i ena änden så den blir lutande frammåt så tangentbordet får rätt vinken och syns bra.

   


Dessutom har jag tagit mitt första steg mot det nya växthuset som Janne ska montera upp snart. Jag har köpt en värmefläkt till det!
Jag har under årens lopp slitit ut ett antal "billiga" så nu slog jag till rejält (345 kr) och köpte en byggfläkt som ska klara fuktiga utrymmen. Den borde vara bra tycker jag

    


När vi kommit hem och fått in tvättmaskin i källaren och diskmaskinen i hallen så började Zita skälla som en tokig. Jag trodde hon hörde grannens hund igen som brukar skälla ganska ofta och hon är lite irriterad på.

Hon tystnar inte så jag går till henne men upptäcker då att någon står utanför vår dörr.

Vi fick besök från kolonin där vi hade stuga förut.

Jättekul!

Drack kaffe och åt till det smörgås med ost, skinka och tomater på och pratade en massa.

När vi sedan blev ensamma kom vi på att klockan var nästan 21.00, tänk vad dagen rusat iväg!

Stackars hundarna hade inte fått sin kvällsmat heller så nu blev det brådis, de skulle ju ha sista dosen av Axilur oxå så det var noga. Axilur är ett avmaskiningmedel man ska ge djuren en gång om året för att vara säker på att de inte har mask i magen och Zita har varit lite jobbig med sina nattliga turer ut för att äta gräs så vi körde en avmaskning därför.

I natt sov hon i allafall hela natten -:)

Ja sedan klockan 21.00 skulle vi titta på Carola på Dalhalla på tv4 men det blev vi blåsta på. De håller på med service på Lillhäraldsmasten och ibland är bilden mera än urusel här.

Vi fick välja en film ist på TCM men vad den handlade om vet ingen av oss för vi slocknade båda framför tvn.

Det var bara att stänga av och krypa till kojs i våra nya kungssängar av modell Tidö.

Man ligger verkligen bra i dom.

Att jag sedan fick min vanliga värk i kroppen så jag hade svårt att somna om är en annan sak men i allafall så gick jag ner på nedrevåningen och lade mig i gamla sängen så Janne inte skulle störas av min oroliga ande, snurrar väldigt mycket i sängen när kroppen värker -:)

Nu väntar en ny dag och förhoppningsvis en inmonterad tvättmaskin för högen med tvätt är enorm sedan den gamla lade av. De lovar en soldag i dag. Hoppas så tvättan snabbt kan torka ute

  


Vart kommer allt vatten ifrån? Ja, uppifrån det vet jag men att det aldrig tar slut?

I går när jag kom hem till Färna ifrån Västeråsbesöket så hann jag precis få in allt från bilen så kom en rejäl stormby och kastade omkull stolarna i hundgården.

Sedan vräkte det ner!

Sedan kom hagel, det smällde rejält på verandataket och när det lugnat ner sig lite smög jag ut för att titta om blommorna överlevt

 


På golvet låg det flera hagel, de hade smält lite så jag undrar hur stora de var när de hamnade där på verandagolvet?

Bredvid haglet har jag lagt en 5 krona!!!  Jaf har då aldrig sett så stora förr!!!

 

Många krukor hade lagt sig men det var bara min stora Dr Westerlund som blivit lite skadag

  


En gren hade brutits av, men för övrigt klarade den sig.

 

Mitt Västeråsbesök berodde på ett besök hos tandläkaren, koll av tänder. Inga hål tack och lov! Men sedan skulle han ta bort tandsten och det gick inget vidare. Det gjorde så ont i mitt sjuka tandkött så jag höll på att flya ur stolen. Tydligen är det värre nu än för ett halvår sedan. Han sa att vi väntar med detta till efter jag fått behandlingen för Lichen, vilken han nu tyckte att han såg klart och tydligt att jag hade i munnen. Fast ja kan inte låta bli att undra om han inte såg det pga att jag berättade det, hi hi, han har ju aldrig förstått det tidigare.

 

Jag sov över hos gubben i husbilen på parkeringen vid hans jobb. På kvällen lämnade vi hundarna ensamma en kort stund för att se hur de klarade det i nya bilen.

Jo, hade inte haren kommit och skuttat förbi utanför fönstret så hade det nog gått bra.

 

Nu började ju hundarna hoppa och skälla där inne i husbilen på den där stackars haren som väl nästan fick hjärtsnörp när larmet gick igång på bilen.....

 

Alltså, man ska inte aktivera larmet när hundarna är ensamma inne i husbilen, det vet vi nu!

I Går eftermiddag hade jag ett trevligt besök.

Det var Iza och hennes vän Åsa som kom förbi

Lite på dåligt humör var flickorna för de hade lovats att få följa med i en Americanare till Stockholm där de skulle deltaga i en crusing med andra mullrande V-8or.

Flickorna skulle hämtas upp hos mig men samma dag som allt skulle äga rum så svarade dessa karlar i 40 års åldern inte längre i telefonen, ej heller på sms så misstanken fanns att de inte skulle höra av dessa 2 karlar mera.

 

Tänk att vara så rädd för fruntimmer så man inte vågar skicka ett sms med tex ordet "inställt".

Nä låt damerna vänta och skratta åt dom i smyg är visst mera manligt... fast jag trodde bara tonåringar var så här fega??

   

Nå, nu när dom inte blev hämtade så vann ju jag på det! De stannade länge, vi pratade och skrattade och jag hade en jättekul eftermiddag

 

Rozz tyckte det var härligt med 2 hundvana tjejer så han tom gick upp och lade sig på Åsas rygg en stund.  Han är ju sån, ska sitta i knä och när nu flickorna inte kan sitta som folk så får man ju sätta sig där det går

     

Knuffar man sedan lite på dom så makar dom sig så man kan klämma ner sig bredvid.

Zita var lycklig hon med, hon rent sög i sig som en svamp deras "gulleord" till och om henne. 

Senare kom dom på att de skulle åka på bio så de kollar här vilken film de skulle välja

 

När dom åkte så skickade jag med dom 2 st blommor som Iza ska få vårda under vintern till mig. Jag hoppas få tillbaka dom i vår.

Det var en Aloe Vera och en palm med vita kanter på bladen, sånt som jag råkade få med hem från Lanzarote och lyckades få rötter på.

Pelargonerna kommer jag att ha auktion på här hemma hus mig den 3 okt klockan 13.oo - 16.oo

Hoppas bli av med de flesta då så det är bara att komma -:)

 

I dag har jag ägnat dagen åt att sätta in en massa bilder på min grafiksida. Sidan där vem som helst får ladda ner bilder till sin dator för att använda i bloggar, mail och hemsidor.

 

Många nya bakgrunder tex har kommit in i dag

http://grafik.ksida.com

Jo, som det står, vi har varit på resande fot.

Allt pga en hämdlysten knäpp hyresvärd som en bekant till oss hade för nåt år sedan. Vi blev kallade till Tingsrätten i Örebro för att vittna om att tjejen visst hade städat innan hon

flyttade från hans lägenhet i en ort i vårt avlånga land -:)
Nu var det ju så att vi är många som vet att denna person är ordningsam och aldrig skulle lämna en lägenhet skitig så han får väl betala respeng och hundpansionat till oss, antar vi.

Dom faller om en månad!

 

Före förhöret hoppade vi in på ett Coffehouse och jag tog en Beagel med lax, varm, grillad och jättegod!

Janne höll sig till säkra kortet skinka och ost

 

Utanför Coffehouset var en mysig park med mycket planteringar och på mitten ett vattenfall som var i ögonfallande. Längst bak på kortet Örebros Nicolaikyrka 

 

 Närbild på vattenfallet

 

Närbild på Nicolaikyrka som du kan läsa om här  om du vill

 

Utanför tingsrätten, på andra sidan gatan stod ett hus med de vackraste utsmyckningarna. Ja var bara tvungen att ta ett kort på porten.

Ni Örebroare som läser detta kanske vet vad det är för hus???

 

Vi hade ju brådis till baka hem och hämta hundarna igen men hur det nu var så blev det en avstickare till Örebro slott, det var visning om 45 minuter men så länge ville vi inte vänta så vi kikade runt lite själva. Dock var det Bernadottedagar i Örebro så det mesta var stängt i slottet av Säpo fick vi veta.

Men Örebro har ett vackert slott i alla fall

     

  

 

På hemvägen gjorde hungern oss påminda om att det var över lunchdags så vi stannade till i Arboga som du kan läsa om här  Arboga är en av Sveriges älsta städer. 

 

Deras strövgata var vackert utsmyckad med blomsterarrangemang

  

 

 Vi var in på en Thairesturang och åt deras buffe.

  

 

 Jättegott!

  

 

 Sedan såg vi oss omkring lite, jag fann bland annat denna vackra blomuppsättning på en gatlyckta

  

 

 

Framför Liten lejonbrunn  på Nytorget  hoppade en suspekt person fram just när jag tog kortet. Jag ifrågasatte, ska jag verkligen sätta i detta i Bloggen?????  Svaret blev... det är ingen som känner igen mig!!!

Fast jag undrar jag om inte de flesta fattar vem detta är som står framför fontänen av konstnären Gösta Grähs

  

 

 Lite folk var det ute och flanerade i Arboga

  

 

Den lyckliga Arbogafilosofen

  

Konstverket symboliserar att allt är möjligt och ska ge glädje och inspiration till Arbogaborna i generationer framöver. Den fyra meter höga bronsstatyn skapades av Rickard Brixel och uppfördes oktober 2005.

Brixel har sagt att han med denna mänskliga gestalt ville skapa en konstnärs länk ur historien genom nutid till framtid i centrum av den
moderna kommersiella stadsbilden.

Statyn vill visa den väg som fört Arboga genom sekler av upp och nedgångar men alltid med sikte framåt. Det är ett riktmärke att komma ihåg och återvända till. Statyns placering på Entrétorget vid Konsum- och Hemköpsparkeringen, mitt emot Arboga station, är därför också mycket passande.

 

 

Tänk att sitta här en vacker sommardag..... 

  

 

Arboga är ju känt för sina Medeltidsdagar som du kan läsa om här 

 

Mitt i trotoaren på en gata hade de lagt in denna metallplatta.

Lite skryt över att Arbogas medeltida riddarrustningar var bäst -:)


  

 

Snyggt, nu kan man skriva i färg med -:)

 

Jag har ju kämpat med läkare i många år för mina sår på läpparna som kommer och går.

Har ju haft sån tur så när jag kommit till Hud på remissen så har såret varit tillfälligt läkt.

Nu har jag haft nåt skit i munnen i över 2 år som de kallat Afte och bara fått höra, skölj och var noga att borsta.

Såret på läppen har jag haft sedan i februari och väl mest upplevt att det ryckts på axlarna åt den biten. Sjögrens syndrom och muntorr, självklart -----

 

Men man googlar ju på olika sjukdommar nu när man har tillång till dator så med tiden blir man ju orolig.

Jag tog "tjuren i hornen" och ringde Vårdcentralen under Juli när min egen läkare hade sem.
Kom till en vikarierande läkare som jobbat på hud i Sala.

Han bara kollade lite lätt och sa att detta, både utanpå och innuti munnen var Lichen och så fick jag åter igen en remiss till hud.

En obehandlad kan leda till elakare saker så han skrev Akut!

Men läkaren på Hud, tyckte jag kunde vänta.
Två dagar efter jag varit hos läkaren sprack läppen upp och såret blev större, lite över 1 cm nu. Jag ringde Hud och undrade om Akuttider. Jo de tyckte jag skulle komma men då måste det ju till en ny remiss -:)

Så på Måndagsmorgonen ringde jag läkaren som faxade upp en Remiss med stora bokstäver

 AKUT!!!  AKUT!!! AKUT!!!

Jag tänkte att detta tar väl några dagar så jag planerade för en utflyckt med hundarna. Tog fram köttbullar, tänkte gå ett spår med dom.

En timma senare ringde de från Hud och frågade NÄR JAG KAN VARA DÄR!!!!

Så ist för att aktivera hundarna så blev det en kort promenad och sedan in i bilen med dom. Ringde husse som var i Västerås på jobb att möta upp vid lasarettet och ta hundarna ur solgassig bil.

 

Ganska snart kom jag in, det konstaterades att jag hade detta Lichen och ganska rejält utspritt oxå.  Eftersom vi drar (hoppas jag) utomlands runt sista okt så ville han inte sätta in extra kortison just nu utan jag ska först till Öron, Näs, Hals för att kolla så det inte gått ner i halsen etz.

Så nu sitter jag där på pottkanten igen och väntar på svar på remiss.

Jag blir galen på vår sjukvård!!!!!!!!

 

Jag googlade lite på den nya diagnosen och hittade en massa konstigheter.

Det kan komma sig av vissa medesiner, sjukdommar, amalgam i tänder och ibland vet man inte vad det är för sjukdom alls mera än att det inte är en infektion och inte smittsamt.

Nu har jag fått veta att just en i min FB- grupp fått detta av Blodtrycksmedesinen Enalapril.....

Jag väntar i allafall till de kollat mig på Ö.N.H innan jag försöker få byta ut mina medesiner
Fortsättning följer!


Kom hem vid 17.00, trött, kulle göra lite grafik tänkte jag men fastnade framför tv där jag sov sött.

Men Målarboden är igång igen från denna vecka och detta är Bonustemat, få se om jag hinner de andra 3 grejerna innan veckan är slut

 

 

Köttbullarna låg ju där sedan i går,  så i morse packade jag hundarna i bilen och åkte till skogs. Under stora protester gick jag sedan ifrån dom i bilen och lade varsitt spår som avslutades i en hög med köttbullar.

Mitt emot där jag parkerat fanns ett litet flygfält för radiostyrda plan så där gick vi medan spåret lade sig. Typiskt nog så började det regna!

Hur blir det då?  Kommer dom att klara att spåra där jag gått i skogen?

 

Ha, ha, så klart! Det gick som på räls........

 

När vi var klara åkte jag in till Skinnskatteberg och åt en kebab med bröd och sedan kollade jag in Coop Forum. har aldrig varit inne där. Vilken positiv överraskning!!!! Det var en stor affär med det mesta i sitt sortiment.

Så nu kanske vi sviker ICA för den i Skinnsberg var värdelös och Kolsva är det något längre att åka till. 

Få se hur det blir???  Oftast åker vi ju till Västerås där vi storhandlar

 

OPS!! Klockan hade redan börjat närma sig 14.00 så det var lika bra att ta eftermiddagsrundan innan vi kom hem. Jag parkerade utmed sjön i Skinnskatteberg och tog en runda utmed sjön där. Mycket trevligt strövområde, där kommer jag att gå flera ggr!  TOM några "maskiner" för styrketräning hade de satt upp nere vid sjön. Såna har jag bara sett utomlands förut -:)

      

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards