farna

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Heldagsregn = pengarna rullade

Gårdagen blev en lång dag och när vi äntligen kom till ro så orkade jag ingen dator, nä, slocknade sött framför tvn det var vad vi gjorde båda två.

Vi åkte mot Västerås på förmiddagen efter hundarna rastats.

Där hämtade vi den beställda diskmaskinen och tvättmaskinen. Sedan åt vi och det blev på Max, varsin hamburgare med strips och Mexikanadip.

Hundarna hade faktist gott om plats bland de 2 stora paketen där bak i bilen

 

Efter maten var vi in på Mega Market och Elgiganten för att kolla på 15 tums tv till husbilen. Det är förberett för just en sådan, men tyvärr hade de bara från 16 tum och uppåt. Så någon husbilstv blev det inte.
Jag kikade i allafall runt bland datortillbehören och fann denna smarta platta att ha datorn på


345 kr, det tycker jag den var värd. Den har en fläckt som blåser på datorns underdel och ska motverka att dam kommer in i den och den är gjord med tanke på att man ska kunna ha datorn mot textil underlag, som jag ju alltid har eftersom jag ligger med datorn på magen. Denna har även en "upphöjning" i ena änden så den blir lutande frammåt så tangentbordet får rätt vinken och syns bra.

   


Dessutom har jag tagit mitt första steg mot det nya växthuset som Janne ska montera upp snart. Jag har köpt en värmefläkt till det!
Jag har under årens lopp slitit ut ett antal "billiga" så nu slog jag till rejält (345 kr) och köpte en byggfläkt som ska klara fuktiga utrymmen. Den borde vara bra tycker jag

    


När vi kommit hem och fått in tvättmaskin i källaren och diskmaskinen i hallen så började Zita skälla som en tokig. Jag trodde hon hörde grannens hund igen som brukar skälla ganska ofta och hon är lite irriterad på.

Hon tystnar inte så jag går till henne men upptäcker då att någon står utanför vår dörr.

Vi fick besök från kolonin där vi hade stuga förut.

Jättekul!

Drack kaffe och åt till det smörgås med ost, skinka och tomater på och pratade en massa.

När vi sedan blev ensamma kom vi på att klockan var nästan 21.00, tänk vad dagen rusat iväg!

Stackars hundarna hade inte fått sin kvällsmat heller så nu blev det brådis, de skulle ju ha sista dosen av Axilur oxå så det var noga. Axilur är ett avmaskiningmedel man ska ge djuren en gång om året för att vara säker på att de inte har mask i magen och Zita har varit lite jobbig med sina nattliga turer ut för att äta gräs så vi körde en avmaskning därför.

I natt sov hon i allafall hela natten -:)

Ja sedan klockan 21.00 skulle vi titta på Carola på Dalhalla på tv4 men det blev vi blåsta på. De håller på med service på Lillhäraldsmasten och ibland är bilden mera än urusel här.

Vi fick välja en film ist på TCM men vad den handlade om vet ingen av oss för vi slocknade båda framför tvn.

Det var bara att stänga av och krypa till kojs i våra nya kungssängar av modell Tidö.

Man ligger verkligen bra i dom.

Att jag sedan fick min vanliga värk i kroppen så jag hade svårt att somna om är en annan sak men i allafall så gick jag ner på nedrevåningen och lade mig i gamla sängen så Janne inte skulle störas av min oroliga ande, snurrar väldigt mycket i sängen när kroppen värker -:)

Nu väntar en ny dag och förhoppningsvis en inmonterad tvättmaskin för högen med tvätt är enorm sedan den gamla lade av. De lovar en soldag i dag. Hoppas så tvättan snabbt kan torka ute

 
 
Ingrid

Ingrid

27 augusti 2010 09:29

Så mycket ni fic uträttat igår!

Hoppas att du får bra torkväder idag. Här skiner solen än så länge och min tvättmaskin är inne på första rundan.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Margit

Margit

27 augusti 2010 13:01

Oj oj, så mycket ni hann göra på en enda dag!! Inte undra på att ni båda somande vid TVn på kvällen. Min Lasse kan somna vid TV trots att han haft en MYCKET LUGN dag.
Bra att du hade en annan säng att byta till, så att du inte störde...med dina vändningar.. Bra när det finns lösningar...
Hoppas an ni nu fått tvättmaskinen inmonterad nu, så att det inte blir "ett helt berg" av smutstvätt.
Kramen min vän!!! Ta det lungt!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Astrid

Astrid

27 augusti 2010 20:24

Ja vi har delade sovrum det går inte annars vi håller varandra vakna
Jag snurrar och lever om
Vi skulle köpa en tvättmaskin till stugan och åkte hem med en telefon????

http://www.astridla-hortlax.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

27 augusti 2010 23:46

Hej vännen!
Kikar in för att se vad du gör :) Synd att du inte fick tag i den 15" TV:n till husbilen. Men den kommer säkert så småningom den också :)
Önsker er en underbar helg.
Kram Bettan

http://grafikbettan.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

28 augusti 2010 00:27

Hej Vännen!
säger som Bettan att *15 tums tv:n kommer nog snart iaf, bara ni hittar den ngn stans.
Så mycket ni han på en och samma dag, så det är ju inte så konstigt att ni båda somnade framför TV:n.
Ha en trevlig helg och ta det lugnt.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunnar

Gunnar

28 augusti 2010 08:36

Hej

Oj vad ni har handlat! Kostar så klart men det är väl roligt med nya grejor. Smart lösning för pc:n med plattan.

Låter spännande med det nya växthuset. Det har jag alltid velat ha men det passar inte så bra i våra små tomter här.
Trevlig helg!

http://blogg.aftonbladet.se/5859deckare

 
Margit

Margit

28 augusti 2010 22:43

Kommer inte just nu ihåg...hur jag hittar dej på Facebook. Har suttit mest hela kvällen vid datorn. Bloggen och F-b..så det går snart runt i huvudet..på mej...Kramen!!! Skriv i min Blogg eller F-B!!

http://margitholm.blogg.se

 
Marketta

Marketta

28 augusti 2010 23:35

Här har vi också tvättmaskinsköp framför oss *S*. Förhoppningsvis var det sista gången jag tvättade i tvättstuga. Men vi tänker köpa en begagnad. En smal diskmaskin skall vi nog också investera senare.

Vi avmaskar våra hundar bara när det börjar rinna i ögonen på nån av dom. Man skall ju inte avmaska i onödan. Det finns ju och köpa i apoteket nåt man kan ta prov med om det behövs avmaskas eller inte, men jag vet inte hur den fungerar, bara att den var ganska dyr.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

29 augusti 2010 15:50

Hejsan. Jag är född -50. Lindemarknaden är den 17/9. Kopparbergsmarknaden är den 25-26/9. Bra att veta så du inte tar fel. Ändringar ifjol. Ha en trevlig söndag. Var bor du nu? Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Margit

Margit

29 augusti 2010 16:33

ja vi är inte oriliga för att ha ospec...det blir säkert bra...
Vi avvkatar att LOVE hör av sig..och om/när vi åke...så kan du komma till kplsva och åke med mig, och så kan vi hämta lillemor(Lillis) i E-tuna...Det skulle gå bra...Vi avvaktar LOVE..att hon hör av sig..och att du då har "hundvakt".
Jag skriver i Loves blogg...
Kramis!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards