farna

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Måndag igen

Vi har haft storstädning här i helgen! Otroligt vad dammet lagt sig ovanpå skåp och hyllor. Vart kommer det ifrån?????  Vem lägger dit det?????

Hittar jag den fulingen så ska jag förpassa han till ett varmare ställe!

Sedan har vi ju hundhåren, skulle behöva dammsuga var dag men vem orkar det?

I dag måste jag i allafall för när det är rent och fint förövrigt så går det ju inte för sig med hårtussar i hörnen.

 

I går hade vi ett kort besök av den sötaste kattunge jag någonsin sett, Ljust, ljust grå och vit, säkert någon granne som skaffat sig kattunge men vet inte vem. Den var så kelen och go´. Jag fotade den bredvid vår komposttunna men lekte sedan lite med Paint Shop Pro och satte den bredvid en av mina pelargoner ist.


 

Mycket tid tillbringas just nu inne på Husbilsforumet http://www.husbilsklubben.se/forums/

En jättebra klubb för oss med husbil. I dagarna diskuterar vi  hur jag ska lösa detta med internet när vi är i Spanien. Tydligen kan man köpa till några grejer och sedan sitta i egna husbilen och surfa gratis utanför tex Mc Dounalds och internetcafe´

Gratis är alltid gott och det jag behöver kostar visst bara ca 600 kr, det är det värt.

Frågade oxå, ska vi ta med mössa och vantar?   Fick svaret att ta med samma kläder som vi använder just nu, inte några vinterkläder.

Låter härligt!!!  Varmt och ljuvligt

Nej, nu måste vi ut med hundarna, hämta posten som vi valt att ha postbox för uppe vid Posten i Färna Herrgård. Perfekt, alltid en liten promenad för att hämta posten och är man inte hemma så har vi ingen överfull brevlåda som skvallrar att huset står tomt   

 

På em åker vi och handlar, det blir nog Ica i Kolsva tror jag.  I morgon får vi besök, en av våra fd grannar i Västerås kommer för att se vart vi av en ödets nyck hamnat.

 

För visst var det ödets nyck som gjorde att vi köpte pizza bredvid den där mäklaren, sto ute och såg tillsalu skylten. Åkte hit och tittade på huset och blev förälskade i det.  Att sedan mäklaren missförstog Holländaren som skulle ha huset och lät oss skriva på kontraktet.

Holländaren var inte alls glad.

Men det var vi!!!!!


  


 
 
Ingrid

Ingrid

30 augusti 2010 12:15

Det ska bli spännande att se när ni kommer iväg och få följa er färd ut i Europa. Hoppas det ordnar sig med uppkopplingen, annars får du väl utnyttja internetcaféerna.

Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Margit

Margit

30 augusti 2010 12:21

Hej Kerstin! Läste att ni skulle på ICA Klsva idag, synd att vi håller på att packa..eller jag, Lasse spelAR GOLF. LITE STRESS EFTERSOM VI SKALL mellanlanda i E-tuna över natten. Lite rörigt med kläder, väskor mm... Annars så skulle vi
Men nästa gång...ni åker till ICA i Kolsva..då kanske det kan passa bättre. Hade varit trevligt att träffas igen ..och våra "gubbar" också...
Bättre tur nästa gång...eller med passande nästa gång...ni kommer till Kolsva...
Kramen på er!!
NÄR åker ni till Spanien då?? med tanke om det ev blir en runda att träffa LOVE.

http://margitholm.blogg.se

 
Love

Love

30 augusti 2010 13:18

Hej govännen!
Tack för din omtanke den gör så gott. Inte hade jag tänkt på att man kan lösenordsskydda inläggen bra att veta. Jag förstår att det är mycket att tänka på innan ni är iväg till varmare nejder.
Hoppas din kropp då får må bättre. Jag känner en stor skillnad i Thailand.
Har varit ute rätt länge med Ida lånehund i dag men i morgon ska hon hem (snyft). Hoppas få låna henne snart igen.
Hoppas vi hinner ses innan ni drar. Margit föreslog vecka 38. Hur har du det då?
Lite städning står på tur här i dag men "dammtussar är änglarnas tofflor) så jag tar det inte så allvarligt med sådant. Har man många djur är det inte lätt att ha det perfekt men vi lever och är lyckliga med våra djur och det är viktigast. Kattungen som hälsade på hos dig är jättesöt och jag hoppas den har ett bra hem. Tyvärr blir många lämnade efter sommaren och katthemmen blir överfulla.
Tvättmaskinen piper klar så jag lämnar dig med en
kram och lever på hoppet om vecka 38.
Love.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

30 augusti 2010 16:18

Jag såg ett program på tv om damm, nästan allt kommer från vår hud???
Vilken söt kattunge, hoppas att det är någon som äger den
Ja tänk snart åker ni iväg på det stora äventyret

http://www.astridla-hortlax.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

30 augusti 2010 22:06

Wow så söt liten kattunge :)
Du kanske har lst på målarboden att jag ingen dator har för tillfället :(
Skriver från min sambos dator.
Får se nÄr jag får en ny dator.
Vi har ju köpt en sladdlös dammsugagare och den är inte alls jobbig att anvndända, inte tung alls. så köp en sådan nästa gång.
kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards