farna

Alla inlägg den 2 september 2010

I dag var jag ner till Kolsva och hämtade ut mina Kortisontabletter. Passade på att äta lite inne på Arken, dom har ju buffe var dag och oftast en jättegod sådan. Allt var bra utom pannkakorna som var lite väl kompakta

 

Jag kunde inte låta bli utan tog ett foto på Hembygdsgården, framför det gamla fina huset stog 2 st enborma blomkrukor!  Såna skulle man ha att ha pellisar i  


Så åkte jag och hundarna hemmåt igen och jag hade tänkt undersöka en väg jag sett var gång jag åkt mellan Färna och Kolsva men jag blev lite fundersam om jag skulle få åka in där. I dag fick man nämligen inte åka som man ville. En väglots visade vägen.Ja det var för att en enormt lång sträcka hade asfalterats på båda körfälten och han visade att man fick åka i mitten (rakt över mittlinjen)


     


Men straxt före Bysala släppte han mig och jag fick bestämma själv -:)

Efter Bysala kom då vägen jag var sugen på att undersöka. Jag parkerade uppe vid vägen, tog ut hundarna och så gick vi ner på denna väg



    


Vid vägens slut hade vi Långsvan framför oss och en jättestor plan mark som var helt underbar. Tänk en fin sommardag med picknickkorgen här!!! Tänk att få ställa husbilen här....

       

Hur kan man bara sätta upp en sådan här skylt!

Camping förbjuden!  Så inni nordens typiskt alltså! När man hittar paradiset så får man inte campa där! Faqst det är klart, var här campingn tillåten så har jag väl inte kommit fram för alla frikampare i husbilar -:)



Mitt nästa planerade stopp var utmed Solmyravägen.
En promenad utmed Grevens väg åt andra hållet,

alltså från Färna inte mot som jag alltid gjort.

Nu blev det alltså promenad utmed Långsvan, samma sjö som Gästhamnen var vid men i övre änden av sjön.

Till en början gick det bra att vandra här, men nedanför Anders Petters Backe låg stora träd över stigen så vi fick ta oss runt genom att gå en omväg

                   

Väl hemma igen satte jag igång att bära in pelargoner för i morse var det bara 5 plussgrader och det vore synd om frosten tog mina pellisar. Jag ska ju ha Pelargonauktion på dom i Okt, snopet om inga finns

kvar då -:)

Det blev verkligen knökfullt i mina fönster och att dra ner rullgardinen kan man bara glömma nu. Undar vad Janne säger om det när han kommer hem? Vi har ju ett gatljus utanför fönstret, fast en bit iväg som tur är



         




                  

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards