farna

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Ja, Fredagen den 1 okt åkte vi då och hämtade Cadillacen hos Antfolks bil i Fagersta.


Sedan pengar och bil bytt ägare så åkte vi och hämtade min kusin Margareta för att sedan ta premiärturen.

 

Först åkte vi till Bruket i Fagersta där Margareta bjöd oss på mat. Hon och Janne tog stekt fisk, jag tog Tacosallad. Jättefin mat och mätta blev vi.

Tack Margareta!

 

Sedan fotade vi lite, bland annat detta kort. Margareta testar körställningen -:)

Alla kort från i går och i dag finns här  fast jag råkade skriva årsmodell 80,

FEL 1981 ska det vara -:)

 

Sedan satte vi oss i bilen och Janne fick köra oss, vi åkte och åkte i det soliga vackra höstvädret och hamnade i Hedemora

 


I en rondell i Hedemora stog denna fina Dalmas på sin Dalahäst


Hundarna tyckte detta var jättespännande och satt och kollade på allt utanför fönstren men efter ca 1 timma tyckte dom detta räckte och slocknade, Zita bredvid mig och Rozz kröp ner på golvet och boade in sig. Precis lagon storlek för honom där nere

   


När vi till slut vid 16 tiden lämnade Margareta vid sin bostad i Fagersta så åkte vi till ICA och gjorde några inköp inför Söndagens Pelargonrea här hos mig på Fårhagsväen 2 i Färna (Välkommen om du har vägarna förbi)

Nu var det min tur att ratta Limosinen, Vilken skön känsla, lättstyrd som en fjäder men stabil på vägen. Automatlåda (finns visst på den flesta USA bilar) och det som mest imponerade på mig var att denna långa bil, den hade en enorm svängradie. Den bara rann runt vägen när jag gjorde en U- sväng


Väl hemma så fick hundarna en rejäl promenad för de stackarna hade bara fått korta kissrundor hitintills. Vi kom inte hem förren mörkret började läga sig över Färna.

Då ringde vi Pizzerian och beställde varsin pizza som vi gick och hämtade tillsammans med hundarna. Så tillslut denna dag fick de vad de behövde i att röra på sig.

Vid 21.00 var vi äntligen klara och gissa hur trötta vi var alla?

Jag laddade upp fotona jag tagit under dagen, skrev kort på FB och sedan var det natt.

 

I morse hade vi klockan på ringning 07.oo för vi hade gjort upp att vara utanför Berget klockan 09.30 Mycket fukt på rutor så tidigt på morgonen


Vi var först i kön så vi fick plats till limosinen över vintern här där luftfuktigheten ska vara perfekt enligt vad jag läst på ett forum för just Cadillac.


När vi fått in vår bil och skulle ut igen var det kö! Massor fina åk som skulle in för vinterförvaring där så vi hade tur som fick plats. Under Okt har de öppet var Lördag ett par timmar, sedan är här igenbommat till April då man får hämta bilarna på Lödagarna. Så här står han säkert!

   


När vi kom hem så var det dags för förmiddagens hundpromenad så vi tog en tur på Grevens väg i Färna. Såg ut över den höstklädda Lillsjön och tänkte på att snart är vi på väg till värmen -:)


Nu ska här förberedas för morgondagen. Inga hundar kommer att vara hemma så i morgon ägnar vi oss bara åt våra gäster.

  

Var ligger Fårhagsvägen? 

 

Gå till  http://www.hitta.se/

Fyll i så här.....  Klicka på "hitta"

  

Klicka på "Vägbeskrivning"

fylla i din egen hemadress och se vilken väg hit som är närmast 

Pst, NEJ vi bor inte i Skinnskatteberg, det är bara postadressen som är så.

Vi bor i Färna


Välkommen

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards