farna

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Nej, idag har  jag saknat all energi. Har tvingat mig till det man måste, för övrigt har jag mest letat efter var mina krafter tog vägen.

Ännu har jag inte hittat dom... 

Smittat Janne har jag ochså lyckats med, han hade inte heller någon Go man Go idag.

Vi har varit till affär, köpt fil till han som var slut på.

Sedan har Janne ringt bilregistret och fått bekräftat att Volvon bytit ägare, men Cadillacken står inte på mig ännu.

I morgon kanske?  Spelar ingen roll, den är ju inlåst

 

För övrigt så har jag mest kollat på datorn i dag.

Det blev en bakgrund som vart riktigt snygg, silvrig och grann

  

 

En blinkie

  

Detta är 2 av 4 teman på Målarboden.

 

På Skagra håller jag på med sista lektionen, blir jag godkänd på dessa så återstår bara Examensprovet.

Jag lekte med några foton på mig själv även nu.

  

 

Janne skrattade gott åt den sista bilden. Undrar varför???

   

I Morgon ska jag ta mig till Spa och gympa lite igen. Har bara blivit en gång i veckan än så länge. Uselt av mig, behöver ju så väl köra programmet 2 ggr/ veck.

Jo, jag är missnöjd på den lokala Pelargonföreningen i Mälardalen !

När man på deras förslag ställer sitt hem till förfogande för en träff, borde åtminstone inte en person  från styrelsen visa sitt intresse genom att visa sig på plats en stund?

Det tycker i allafall jag!

Men nu vet jag inför nästa år!

Sedan är jag ju glad att jag ändrade och inte hade auktion för ordföranden hade tydligen glömt att anteckna i sin agenda att hon lovat ställa upp som auktionsutropare.

Eller varför annars informerade hon inte mig  så snart hon visste, att hon skulle jobba just denna dag?

Det fick jag veta på mötet i lokalen dagarna före, och hon tittade inte ens på mig utan på sina närmaste när hon sa detta.

Tur jag råkade höra....  så jag visste att hon inte skulle komma.

 

Nej, jag kommer sköta mig själv i fortsättningen!

Synd att jag pratade väl och lämnade ut reklamblad för föreningen när inte en ynka person orkade visa ett uns intresse.

Jo, Webmastern, informerade mig i god tid att hon var upptagen.

Heder åt henne!

 

Klockan 13.00 öppnade jag min låsta dörr och släppte in det första paret

  

Jag hade, tror jag, ett bra pris på mina pelargoner, 25.kr med lerkruka och allt.  Jag sålde ju mina rariteter, såna som jag själv betalat det dubbla för när de var små plantor.

Straxt kom även ett par från Färna som köpte flera stycken pellisar.

Sedan droppade det in 5 pers till. Fikat blev uppskattat.


  

Bland annat kom det en äldre man bosatt här i Färna som hade foton med sig och berättade lite om Färnas historia. Jätteintressant, tänk vilken kulturskatt dessa äldre personer har att berätta om.

Janne och jag sa att vi ska försöka att besöka honom en kväll för att höra mera för han sa att han hade mycket mera både i foton och i berättelser.

 

Av mitt besök som handlande pelargoner så var det sex personer mina bloggvänner från Mellansverige, Storå, Kolsva och Brevens bruk i Vingåkerstrakten som passade på att ha en BLOGGTRÄFF hemma hos mig.

 

Vi hade en mycket trevlig eftermiddag och tydligen är bloggen en bättre mötesplats än en förening   

Tack mina nyfunna vänner för att ni finns

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards