farna

Alla inlägg den 6 oktober 2010

I går kväll blev det ljud i skällan.

 

Zita kände så väl igen ljudet av vår före detta grannes bil när den körde in på vår uppfart.

Vi fikade och pratade en massa och sedan tog vi en gemensam kvällspromenad med hundarna innan Verre åkte ner till sin kolonistuga igen.

Ha, ha, jag hittade ett gammalt kort från kolonin här i min fotomapp. Ja snart är ni där....

  

 

Då är vi förhoppningsvis någonstans här......     

    

 

Sedan blev det tv så inte fick jag undan några pellisar i går inte -:) Jag fortsätter röja i matkällaren för att få rent på hyllorna och ställa pellisar där ist.

Jag hittade en hel drös med lerkrukor där på förmiddagen. Finns mycket spännande att upptäcka därinne för vi har ju flyttat in för 3 månader sedan och hela källaren är fylld av lådor som vi bara stuvat un dan.

Nå, jag satte ihop krukorna i ett torn, tog dom i famnen och gick upp för trappan och in i förrådet jag har bakom köket där jag har mina "pelargontillbehör".

Jag ställer dom på en hylla och tar ett steg tillbaka då de rasar med en smäll.

Rakt ner på golvet!

 

En av krukorna studsar till och smäller till mig på knäskålen.

Ont? Vet inte men jag började må illa och nästa sekund svartnade det för mina ögon.

Så vaknar jag till, jag har lyckats slänga mig baklänges so jag ligger i soffan- över armstödet.

Bakom mig ligger Zita och snysar i mitt hår

OVANPÅ mig ligger Rozz med sin mun mot min och blåser på mig och smågnäller.

Kan min hun d mun mot munmetoden, ha, ha.

Jag ropade på Janne när jag kvicknat till, kom med kameran........ Fast DÅ reste sig hundarna och gick sin väg.

 

En stund efteråt var jag en matte som mös över mina goa, älskade hundar som kom till min undsättning.

Kan de puffat på mig så jag skulle hamna i soffan tro?

  

 

Jo alla krukorna höll!

Mitt knä oxå.

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards