farna

Alla inlägg den 12 november 2010

Fotoalbum


Ja, när vi kom ner till affären här på macken så ser vi att här kan man logga in gratis. SÅ jag sitter nu här med datorn.

Vi har alltså kommit ner till Frankrike nu, resan går inte så fort för vi rastar minst var 4 timma och då minst 30 minuter.

Detta har fått som följd att hundarna tror att de ska få gå ut så snart vi stannar bilen.

Danmark gick fort att komma igenom.

Tyskland bestog av vägarbete!
På ett ställe nere i södra Tyskland var det tvärstopp, vi stog no stilla i 20 minuter sedan gick det frammåt metervis med långa stopp.
En fil låg vi och lastbilarna i och den andra filen låg personbilarna i och den rörde sig frammåt hela tiden,i ca 40 knyck.
Tillslut bröt Janne sig ut i den filen och jag sa... Klokt gjort!

Han körde om ett par lastbilar och sedan sa det PANG!
Jag ser hur vår backspegel hänger i några trådar så jag får ner fönstret och suger tag i spegeln så den inte ska ramla i vägen.
Det var så trångt i bilfilen så våra speglar slog i en lastbils.....
Janne försökte accelera bort med det resultatet att det smällde till igen!
Och igen!
Nu lyckades vi komma in i Lastbilsfilen igen och sa att ja nu fattar vi att lastbilar ska vara där.... i den filen.

Vi åkte in på närmaste avfart och kollade skadorna och vår backspegel gick att trycka tillbaka igen!

Så åkte vi vidare, hittade den bästa Rastplatsen hitintills att övernatta på i Belgien.  Många grönområden att gå med hundarna på och man hörde inte trafiken alls från Autoban.

Morgonen därpå upptäcker vi att vår bils markis har fått en kyss av en av lastbilarna. En spricka i platsen på ytterkanten. OK, den gick att laga med silvertape!  Och vi vet nu att vi åker lastbil ej personbil -:)

I dag har vi tagit oss genom en bit av Luxenburg! Det vackraste landskap jag åkt igenom! Höjder och djupa dalar! Vida utsikt!  Tyvärr inga ställen att stanna på utmed Autoban så kort blev det inte.
Det har regnat i ett sedan vi lämnade Tyskland, men nu i kväll är det uppehållsväder och hela 14 grader varmt. Vi gick kvällsrundan här med hundar i bara tröjor.

Underbart!

Vi fortsätter resan neråt i morgon och förhoppningsvis blir det bättre väder.
Reserutten ändrades så nu åker vi rakt ner mot Lyon och Norra Spanien. Varför?
Jo, det ser närmare ut på kartan och nu vill vi komma fram.

Hoppas ni har bra väder och inte blivit insnöade?


Nästa stad, Lyon, Frankrike. Allt bara bra men lite strul på vägen har vi haft;-) kanske berättar när jag kommer ut på nätet :$

 

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards