farna

Alla inlägg den 23 november 2010

Svårt med internet här, man får gratis 10 minuter var dag, ganska bra uppkoppling- de gånger det funkar. Ev. kan man köpa 1 timma för 8 e och usel uppkoppling om det funkar, ja man kanske får 20 aktiva minuter på den timman, om man ens kommer ut på nätet ..

Försöker få ut nya kort   Fotoalbum

Helgen har inte varit bra!

Förstog ju inte när vi kom hit till campingen, fast vi både såg och hörde folk säga, att det skulle bli marknad och vi såg karusellerna restes på stranden här. Men på lördagskvällen märkte vi vad som väntade. Först kom en musikparad men trummor och trumpet. Pampigt! Sedan började Spanjorerna att fira sin religiösa helg, en man förklarade att det hade nåt att göra med en madonna som skulle från en kyrka upp till en annan kyrka belägen uppe i bergen. Karuseller, lotteristånd (bland vinsterna fanns små spritflaskor och små guldfiskar i små skålar bland annat). De hade många stånd med allt från öltält till leksaker och det var massor folk. Men tyvärr sköts det smällare också. Något som gjorde Zita helt ifrån sig. Tur de började eländet klockan 17.00 och slutade på natten. Klockan 02.00 kunde vi få ut Zita igen för att nattkissa. Rozz verkade ej bry sig och det besannades dagen därpå då tivoli och smällare började igen vid 10 tiden efter en lång klockrigning i kyrkan. Vi tog våra hundar och gick ner i strandbrynet för att gå på en lång utflykt och slippa smällandet. Tyvärr gick det ej att gå där vid vågornas brus hela vägen så vi fick ta oss upp på landsvägen en stund och en bro över en ravin. Sedan gick vi åter igen mot havet. Zita var flåsande och rymningsbenägen och vi var livrädda att tappa henne men att vara kvar i bilen med tivolit bara 100 meter ifrån oss kändes som otänkbart. Trots att vi kom in bland husen i nästa samhälle, Pouerto de Mazzarone och inga smällare hördes så tog det lång tid innan Zita vart lugn. Vi vankade runt i byn, vilade på soffor som var på olika platser, köpte varsin glass Vid 19.00 tiden började vi vandra tillbaka utmed landsvägen och hoppades allt skulle vara nersläckt och tyst. Tyvärr höll dom på fortfarande då vi kom hem vid 20.00 tiden men redan 21.00 stängde dom allt och livet återgick till det normala. I dag har vi vandrat runt lite här i byn som Camping del Mazarrone tillhör, byn heter Bolnuevo och ligger mellan Murcia och Cartangena. Zita har lugnat sig men var lite rädd när vi promenerade där marknadsstånden var, som att hon kände på sig att här var dom som pangade. Hon lyssnar mycket efter smällare men är nu iallafall sig själv igen. Både jag och Janne har mått lika dåligt som Zita, inte alls roligt med en vettskrämd hund. Som motvikt har vi haft Rozz, totalt kall och oberörd, ville tom ligga ute på vår "gård" trots oljudet. Han trivs verkligen ute, att ligga och kolla runt. Tyst och mysig, totalt kool är vår kille.

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards