farna

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Resedagbok den 6 dec

 Lite overkligt känns det att 2 advent nu passerat!

Nu då sommaren återvänt och man knappt vill gå in på kvällarna.

Vi lever verkligen sköna lata dagar, men tacka vara hundarna så blir det inte hela dagarna i solstolen med böckerna. Nä, snarare hinner vi inte läsa nåt alls.

Man bara njuter, slänger över några ord till närmaste grannarna (tyskar) och däremellan hittar vi på något annat att göra.

Kul detta med språk föresten, vi har ju båda 2 en gång lärt oss lite Tyska men det mesta var glömt pga brist på träning.
Nu skrattar vi åt varandra som plötsligt kommer på oss med att säga nåt ord på Tyska till varandra. Nä, jag pratar inte med grannarna, vågar inte än, men jag förstår nästan allt de och Janne säger.

 

Söndagen tog vi en cykeltur in till Puerto de Mazarron för att bevista marknaden som skulle vara ganska liten.
Vi åkte runt på smågatorna i "gamla stan" för där hade vi fått oss förklarat att det skulle vara. När vi började ge upp hittade vi det! Som vanligt, just där det som väntat kunde vara, fast just den gatan vi ej kollat.

Marknaden var STOR!  Massor med folk, skönt att vi lämnade hundarna hemma så de slapp trängas
  

Jag hade tänkt att köpa lite frukt och grönt och någon julsak men hur det nu kom sig så fick jag beslutsångest och inget blev inhandlat.
Jag kollade på Charonfrukterna, de var enorma men nästa stånd hade oxå.. och de såg ännu bättre ut och så fortsatte det så jag åkte hem tomhänt.

På vägen hem stannade vi vid blomsteraffären och tog med en julros och 2 pellisar som jag sedan på kvällen arrangerade i en hörna på vår "gård".

  

Ljuslycktan hade jag med hemmifrån!

 

I dag har vi varit in till Lidel och fyllt på förråden.

Synd jag glömde ta kort, Janne såg ut som en packåsna med alla cykelkorgar och ryggsäck medan jag bara hade en kasse på pakethållaren.

Hemvägen blev dryg för det blev så varmt, skönt men vi var inte klädda för det eftersom det duggregnade på ditvägen.

Termometern visade på 20 grader i skuggan så Janns ville gå ner och ta sitt första dopp

  

Man ser väl nästan på kortet hur det vågade?  Han fick vänta till det blev lite lugnare för det var baksug i vågdalarna men sedan kom han ut och tog sig en simtur. Kallt? Nej, inte farligt, jag var i till vaderna och det kändes faktist behagligt. Vi gissar på ca 18 - 19 grader.

 

Väl hemma igen satt vi och soland lite för att sedan dela en korv i små bitar och med den i fickan dra till ett ställe där vi skulle leka lite med hundarna. Personsök i dag.
Våra 2 busar var jätteduktiga (som vanligt)

MEN DEN ANDRA OMGÅNGEN GICK ALLT ÅT PIPAN FÖR VI STÖRDES AV EN FÅRAHERDE SOM PLÖTSLIGT KOM UT UR EN TUNNEL MED SÄKERT 30 ST FÅR BAKOM SIG!

 

Ops, det blev stor text men det gör inget, understryker bara vår förvåning.  Vi bara stog och glodde alla 4.

 

Å som vanligt, ingen kamera med!!!!!!

 

När fåraherden passerat med sina djur så gick vi in i tunneln för att se vart vi skulle hamna då. Kom hem efter 2½ timma! Ja, vi är lite så, vi bara går och går. Härom dagen promenerade vi i 4 timmar, fast det finns ju parkbänkar lite var stans att sätta sig på så vi år inte hela tiden.

 

Nu har jag snart kört 3 kortisontabletter om dagen i en vecka och min axel börjar ge med sig, det gick i allafall bättre att cykla i dag.
Axeln blir bättre, ansiktet blir slätare och magen växer. Ha, ha, snyggt va!
Jag ska börja trappa ner på kortisonet i övermorgon men det lär ta 3 veckor innan jag är nere i underhållsdosen igen. Sedan hade jag ju tänkt att sluta med dom men det vete katten om jag klarar. Den som lever får se

 

Under tiden så ligger vi i våra solstolar och bara njuter av livet


  

 
 
Margit

Margit

6 december 2010 23:40

När man läser det duskriver..allt ni gör..och är med om...så blir man nästan lite "AVIS"!!!!!
Tänk så annorlunda temperatur..och väder... än den svenska vintern!!!
Tänk så mycket ni båda och hundarna också ...får vara med om..VARJE DAG!!!
Kram!!! Var rädda om er!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

6 december 2010 23:45

oj nu skrev jag lite på *fel ställe* skrev lite längre ner i det förra meddelande du skrev
får väl göra om det här då:

Hej vännen
Har kollat bilderna igen på er resa.
Ser skönt ut där på eran innergård
med fina blommor.
Solen ser ut att ha kommit fram igen till er.


Ha en bra vecka.
här är det inte så kallt länghre, ca -5 bara.


Kram/Gunilloa

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

7 december 2010 05:35

God morgon. Härligt att ni trivs där nere. Njut åt oss oxå. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
lillis

lillis

7 december 2010 07:06

Skönt att höra att ni trivs bra och har det bra i värmen
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Astrid

Astrid

7 december 2010 08:08

Det låter ju helt underbart och ni gör som vi promenaerar och upptäcker platser
Vi har nyss kommit hem efter en tur till Stockholm och Göteborg
Det blev 150 mil under två dagar så idag är jag trött

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

7 december 2010 08:53

Va häftigt att bada i december och va fint du har gjort med blomsterarrangemanget.
Sköt om er.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
Cina

Cina

7 december 2010 09:35

Underbart ni har det!
Idag har vi -13 grader igen.
Vad äter du för corticon tabletter?
Samma som jag prednisolan???

Njut och ha det bra!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

7 december 2010 12:52

Det låter helt underbart hela er tillvaro. Jag måste ju erkänna att jag känner en viss avundsjuka komma smygande, men jag unnar er det mer än väl.

Kram Ingrid

http://h

 
Marketta

Marketta

7 december 2010 14:38

Ok, nu måste jag erkänna att jag vart lite, obs! bara lite avundsjuk när jag såg Janne ligga i vattnet :-).

Hoppas ni har med er vatten när ni traskar på era långa promenader. Jag var och gick en härlig långpromenad med systrarna i skogen idag, det är så vackert överallt.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

9 december 2010 11:06

Nääää Kerstin inget barnbarn ännu.
Ja man får ju hoppas på dessa tabletter nu då.
Är ju en markant skillnad iallafall.
Men tror man mår bäst i värmen med denna sjukdom.
Hoppas ni har sol o varmt!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards