farna

Alla inlägg den 29 december 2010

Efter regnet som kom före jul så tror jag att jag vågar påstå att våren kommit hit. Dikeskanter, ängar och åkrar blommar för fullt och inne i trädgårdar ser jag Pingstliljor och Lupiner i full blom. Annars är det väldit vanligt här med kaktusar av alla de slag, troligen för att de inte behöver vattnas.

Mera blomsterkort i vårt   Fotoalbum


 


Vädret är ganska likt vårvädret hemma oxå, varma dagar och kalla nätter.

  


Vi har tagit oss en tur med bilen igen, till Isla Plana. Först var vi in på Campingbutiken och inköpte specialspikar till vår matta efter att våra Tyska grannar visat oss vad bra de är.  Det är som långa spikar med en bricka längst upp. Mattan som ligger på vår uteplats sitter nu som berget.

Sedan åkte vi vidare och såg oss omkring. Vi kom till en ny liten by som hette Azohia och där fanns en ställplats som föll oss i smaken så där stannade vi ett par timmar.

  


Ja, ställplatser det är som Parkeringsplats men man står gratis, därav kanske så många turister där.

Vi promenerade runt i byn, vi fick en handikappad liten hund efter oss. Han var förlamad i bakdelen men sprang jättefort på sina små framtassar och hoppade jämfota på en av baktassarna som stumt satt där. Det jorde så ont i oss att se så på tillbakavägen valde vi en annan väg för att slippa se hunden igen -:)

 


Vi gick efter stranden.   

Där hittade vi massor med vackra snäckor/ musslor, inte vita utan snyggt mönstrade i bruna färger. Vi fyllde våra fickor. Inte kunde vi låta dom ligga kvar där....

  


På våra rundor så har vi även hittat en grusplan där vi tror att vi kan tillbringa Nyår utan att höra smällare och raketer. En lugn plats där Zita kan få slippa allt för stark ångest över smällandet. Det är i vår närhet, men bakom ett berg

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards