farna

Alla inlägg under december 2010

 Lagt in en del nya kort   Fotoalbum

Trevlig Luciadag på den som läser här i dag!


Vi firade i går i samlingsrummet här på campingen tillsammans med de flesta Svenskarna som finns här. Det ska visst vara 60 husbilar  -:)
Hur som helst så var det massor folk som kom och denna fest ägde rum för 3 dje året i rad och det är visst ett par som är eldsjälarna bakom allt, här syns han i allafall som tomtenisse i slutat på Luciatåget.

 

De informerade lite oxå om aktiviteter de har så i kväll ska Janne och jag gå dit och spela Bingo har vi tänkt oss -:)

 

Det bjöds i allafall på Glögg och konjak, Luciatåg, ringdans och trevligt sällskap

 

Vi hamnade bredvid bland annat en Skåning som vi träffat åter igen nu på förmiddagen och tagit en långpromenad tillsammans med han och hans hund.
Vad roligt våra hundar hade det tillsammans, lösa och fria! Fast på ett ställe på stranden hade någon haft strandparty och lämnat räkskal och Baguetter, det tog en stund innan våra hundar ville komma då vi lockade på dom.

Vadå?  Lämna ett dukat bort!!!! Dumma människor

 

Hemma blev det mys i säng

 


Som vanligt hade jag fickorna fulla med vackra stenar när vi kom hem.
Det är så svårt att lämna de vackraste kvar, men hur det ska bli vid hemresan vet jag inte. Jag har redan fått ihop en skaplig samling som jag dekorerat vår uteplats med.

Några måste jag allt skiljas från i April  ):)

  


Annars så löper dagarna på, vi har sköna dagar här verkligen och hundarna förändras pga den lugna stämningen här och att vi ofta kan ha dem lösa. Första ggn vi släppte Rozz kalvade han iväg som en yr tupp, nu rör han síg i vår närhet och har koll på var vi befinner oss hela tiden.
Synd att det finns varg i Färna, vågar ju inte fortsätta att ha dom lösa där när vi kommer hem.

 


Här har vi nu i flera dagar haft en rejäl värmebölja, tom kvällarna är sammetslena och det är bara så skönt att vara här.

Det händer inte så mycket, dagarna bara rullar på och vi försöker ta det lungt för jag märker att Janne ännu lider av sviterna på sin utbrändhet som han drog på sig sista året med jobb och flytt. Gubben är inte ung längre även om han tror det.

Det är mycket därför som vi beslutat att stanna kvar hela tiden på samma camping, försöka få han frisk till vi kommer hem och livet blir normalt igen med hus och allt vad det innebär.

 

Vi promenerar mycket och länge var dag annars slappar vi mest.

En kul händelse var i allafall i går då vi framför sandstensskulpturerna körde lite Rallylydnad. Vi hade flera som tittade på och när jag började plocka ihop skyltarna så kommer det fram en man och börjar prata.

Han var Rallylydnadsinstruktör från England! 

Allt var bra som jag gjorde frånräknat att jag skulle haft kortare koppel -:)

 

OBS, kortet, vi har tvättat och tom solstolen fick bli torkställning........

  

 Lite overkligt känns det att 2 advent nu passerat!

Nu då sommaren återvänt och man knappt vill gå in på kvällarna.

Vi lever verkligen sköna lata dagar, men tacka vara hundarna så blir det inte hela dagarna i solstolen med böckerna. Nä, snarare hinner vi inte läsa nåt alls.

Man bara njuter, slänger över några ord till närmaste grannarna (tyskar) och däremellan hittar vi på något annat att göra.

Kul detta med språk föresten, vi har ju båda 2 en gång lärt oss lite Tyska men det mesta var glömt pga brist på träning.
Nu skrattar vi åt varandra som plötsligt kommer på oss med att säga nåt ord på Tyska till varandra. Nä, jag pratar inte med grannarna, vågar inte än, men jag förstår nästan allt de och Janne säger.

 

Söndagen tog vi en cykeltur in till Puerto de Mazarron för att bevista marknaden som skulle vara ganska liten.
Vi åkte runt på smågatorna i "gamla stan" för där hade vi fått oss förklarat att det skulle vara. När vi började ge upp hittade vi det! Som vanligt, just där det som väntat kunde vara, fast just den gatan vi ej kollat.

Marknaden var STOR!  Massor med folk, skönt att vi lämnade hundarna hemma så de slapp trängas
  

Jag hade tänkt att köpa lite frukt och grönt och någon julsak men hur det nu kom sig så fick jag beslutsångest och inget blev inhandlat.
Jag kollade på Charonfrukterna, de var enorma men nästa stånd hade oxå.. och de såg ännu bättre ut och så fortsatte det så jag åkte hem tomhänt.

På vägen hem stannade vi vid blomsteraffären och tog med en julros och 2 pellisar som jag sedan på kvällen arrangerade i en hörna på vår "gård".

  

Ljuslycktan hade jag med hemmifrån!

 

I dag har vi varit in till Lidel och fyllt på förråden.

Synd jag glömde ta kort, Janne såg ut som en packåsna med alla cykelkorgar och ryggsäck medan jag bara hade en kasse på pakethållaren.

Hemvägen blev dryg för det blev så varmt, skönt men vi var inte klädda för det eftersom det duggregnade på ditvägen.

Termometern visade på 20 grader i skuggan så Janns ville gå ner och ta sitt första dopp

  

Man ser väl nästan på kortet hur det vågade?  Han fick vänta till det blev lite lugnare för det var baksug i vågdalarna men sedan kom han ut och tog sig en simtur. Kallt? Nej, inte farligt, jag var i till vaderna och det kändes faktist behagligt. Vi gissar på ca 18 - 19 grader.

 

Väl hemma igen satt vi och soland lite för att sedan dela en korv i små bitar och med den i fickan dra till ett ställe där vi skulle leka lite med hundarna. Personsök i dag.
Våra 2 busar var jätteduktiga (som vanligt)

MEN DEN ANDRA OMGÅNGEN GICK ALLT ÅT PIPAN FÖR VI STÖRDES AV EN FÅRAHERDE SOM PLÖTSLIGT KOM UT UR EN TUNNEL MED SÄKERT 30 ST FÅR BAKOM SIG!

 

Ops, det blev stor text men det gör inget, understryker bara vår förvåning.  Vi bara stog och glodde alla 4.

 

Å som vanligt, ingen kamera med!!!!!!

 

När fåraherden passerat med sina djur så gick vi in i tunneln för att se vart vi skulle hamna då. Kom hem efter 2½ timma! Ja, vi är lite så, vi bara går och går. Härom dagen promenerade vi i 4 timmar, fast det finns ju parkbänkar lite var stans att sätta sig på så vi år inte hela tiden.

 

Nu har jag snart kört 3 kortisontabletter om dagen i en vecka och min axel börjar ge med sig, det gick i allafall bättre att cykla i dag.
Axeln blir bättre, ansiktet blir slätare och magen växer. Ha, ha, snyggt va!
Jag ska börja trappa ner på kortisonet i övermorgon men det lär ta 3 veckor innan jag är nere i underhållsdosen igen. Sedan hade jag ju tänkt att sluta med dom men det vete katten om jag klarar. Den som lever får se

 

Under tiden så ligger vi i våra solstolar och bara njuter av livet


  

I går kom solen äntligen tillbaka och det med besked!

Men det blåste från norr vilket medförde att man behövde lä för att inte frysa. I skuggan var det bara +10 jämfört med dagarna hitintills då vinden varit sydlig och ljummen.

Vi satt ute på vår innergård bakom vindskyddet i 1 timma sedan var det dags för en liten sallad innan hundpromenaden.

Vi gick in mot Puertode Mazarron för jag envisades med att jag sett en blomsteraffär någonstans där.
I går hittade jag den efter många om och men. Jag måste cykla dit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Där fanns några extra vackra pellisar för 19 sv kr  och stora julstjärnor för 40 sv kr. Måste ha!!!

Vi traskade vidare och hur vi nu bar oss åt så kom vi in i centrum och typiskt nog mitt på dagen då det mesta var stängt. Vi måste cykla dit en dag, massor kul butiker så jag.

Hem tog vi en chansning på en väg jäms med växthusen och faktist behövde vi inte gå tillbaka något. Hemvägen tog 70 min och hela promenaden 4 timmar. Fast vi satt ifs emellanåt och intog glass mm så vi gick inte hela tiden.

 

V   äl hemma så var både vi och hundarna nöjda med att slöa framför datorn och alla Play - kanalerna.

 

Solnedgången i går var vackrare än någonsin, kortet tog jag genom vårt fönster.

 

Nu ska vi sätta oss ute och sola en timma, innan det är dags för hundpromenaden.

 

Vi har beslutat oss för att stanna på denna camping ända till hemresan i April!
Här finns massor ställen att promenare med hundarna, har hittat några parker där vi kan träna Rallylydnad, hundar är välkommna överallt och som långliggare får man bra rabatt. Vi kommer att stå för 100 kr dygnet med el, vatten och avlopp

 

Så vår adress är och förblir

Camping Playa de Mazarrón
30877 Bolnuevo/Mazarrón
Spanien


Du glömmer väl inte min adventskalender   (spar länken)  http://jul.ksida.com/
Där finns en liten sak varje dag där du kan tävla med dig själv (skriv gärna i gästboken hur du löste uppgiften)

Lite längre ner finns ett litet rött paket, klicka på paketet så får du en present att ta med dig (ny sak var dag)

 


Vädret har verkligen varit omväxlande den sista tiden. Efter dagar med regn så hade vi i går en rejält blåsig dag. Vågorna var höga och drog upp på halva stranden på vissa ställen.

Men på kvällen var det vackert med solnedgången. Kortet tog jag vid vår husbil, Janne såg genom vårt fönster så vackert det var och jag sprang ut med kameran.

 

I dag vaknade vi upp till en blå himmel och svag vind.

Idag har vi njutit av livet.

Men även kört en tvättmaskin, diskat, ätit strips och entrecote och gått med hundarna.

Dagens långpromenad lade vi runt de vackra Sandstensformationerna som finns här.  

  


Det är berget som slipats av storm, piskats av vind och regnvatten och fått de mest fantastiska former.

Man ser hur folk bygger sina hus ovanpå dessa berg och man tror ju att det är stabila berg som husen klättrar uppför...

  


När jag "borstar" lite med min hand så faller små sandkorn och när jag sparkar lite mot den hårt pressade sanden i berget bildas genast små gropar efter mina fötter.

 

Jag skulle ALDRIG våga bo i ett hus i dessa bergssluttningar. Vad händer om marker skulle skälva till? Hur kan de vara säkra på att aldrig drabbas av en jordbävning?
Det byggs förfullt här, husen klättrar uppför bergsväggarna..

 

Men jag erkänner att sandstensformationerna är mäktiga och vill du ser flera kort på dessa så klicka här  Fotoalbum

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards