farna

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Reseblogg den 14 februari

Nu går mina 29 dagars internetabbongemang ut och vi har räknat på huru göra.

Vi har 40 dagar kvar här i Bolnuevo och beslutar därför att ta en internetfri vecka så köper vi nya dagar och de räcker då fram till dagarna innan vi åker.

Resan kommer,  om allt går som planerat gå mot Paris där vi stannar några dagar.

 

Bäst att passa på att "göra stan" ifall vi inte kommer iväg nästa år.

Man vet ju aldrig vad som händer men för säkerhets skull så har vi bokat "våran" tomt till nästa vinter.


Allt mera Spanjorer hittar ut till detta paradis på helgerna, i dag har de nästan vallfärdat hit.

Dessutom har de nu tagit av täckjackorna konstaterade Janne och jag i dag då vi satt en stund på Strandpromenaden och iaktog folket som vandrade fram och åter. Skönt att se lättklädda Spanjorer, hi hi, då kan vi känna oss som en av dom , vi lättklädda turister.

 

Annars så har vi hållit oss friska, vi promenerar vidare och faktist går vi så mycket så vi missade att Svenskarna börjat med sina strandpartyn igen på Lördagarna.
Kanske vi sällar oss till dom nästa Lördag, får se, problemet är ju hundarna. Det kan bli varmt om dom ska vara i husbilen om detta väder håller i sig

 

I dag fick Janne ta eftermiddagsrundan med hundarna själv, jag satte mig på cykeln istället. Med fasit i handen var det nog bra för jag har haft förskräckligt ont i benhinnorna sista dagarna och det var perfekt att slippa gå. Mina benhinnor har spökat 1½ år nu så jag är van, men ändå, skönt slippa värk ibland.

 

Det finns en väg som leder bort från Bolnuevo som ja varit nyfiken på och i dag var det då dags. Den började vackert.....


Tyvärr fortsatte det inte så. Växthus på växthus och sedan plöjda nysådda åkrar som formligen stank av dynga.

Dessutom hade traktorn tappat dynga på vägen så jag fick kryssa fram.

En lättnad då jag kom fram på en avtagsväg.

Med ett leende såg jag på vildhunden som iaktog mig, den tänkte säkert...

Galna turister, de är då överallt!!!!


En annan dag i veckan bestämde vi oss för matsäck och vandring i bergen.

försöka ta oss upp på toppen.

Jag har gjort en röd prick där.... 

      


Hundarna manar på oss, kom nu, denna väg eller hur?

Ibland tar vi en annan väg bara för att de inte ska få ha rätt varje gång   

Ibland finns det bara en väg och då går vi bara. Väg föresten? Den är full med stenar, små och upp till så stora som en knytnäve så vägar är det inte men ändå kan man i värsta fall möta en bil här för det finns ju herdar och andra som bor i små hus långt uppe på berget

     


Jag tycker det är rasande grannt här uppe


I bland försvinner jag ut bland vegetationen, då har jag upptäckt en växt som ser annorlunda ut och som jag måste undersöka. Som tex denna, med röda grenar...

 


Så här högt upp har vi aldrig varit förut och här ser man hela Bolnuevo, neranför villan till höger går vägen där de vackraste bergen jag sett finns

(kort finns i vårt Fotoalbum)

Sedan är det udden som sticker ut i havet som är ett berg där det nu byggs febrilt, neranför börjar den långa sandstranden som räcker ända till Isla Plana

   


Nu kommer vi alltså vara utan internet fram till 21 feb (om vi står ut)

 

Vi önskar alla en fin Alla hjärtans dag!


Vårt fotoalbum har några nya kort om någon är intresserad   HÄR

Som avslutning på dagens inlägg blir ett kort på Rozz.

Det första kortet på honom då inte munnen är halvöppen och han inte ser full i sjutton ut.

Här är han bara otroligt söt!

 
 
Ingen bild

annelen

13 februari 2011 23:52

vilka bilder :)
fantastisk resa ni gör :)
var rädda om er och ha en fin fortsatt resa
kram

 
Margit

Margit

14 februari 2011 00:00

När jags itter och läser...ALLA era "RUTTAR"..så beundar jag er!!! Att ni orkar..och fara så långa stäckor...gå..o cykla!!!
Förstår att det nu känns lite konstigt..att ni nu snart skall återvända hem igen... Dagarna går ju så fort...man hinnner inte riktigt med...
Kram till er båda!!! Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Carl Helena Henke Micha Elisabet Bengt Ingrid Mary

14 februari 2011 07:25

Trevlig alla hjärtans dag och stort tack för att vi kan följa er fantasiska resa på detta sätt!
Toppenfina bilder! Sköt om er.
Många kramar från oss alla!

 
Sita

Sita

14 februari 2011 08:22

God morgon på er. Nu har vi kung Bore här hemma med kyla igen. -15 här o runt om har dom -20. Härlig att se Rozz, han ser trött ut. Må så gott. Kramar på alla hjärtans dag.

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

14 februari 2011 08:57

Glad Alla Hjärtansdag på er!

Det är så roligt att följa era utflykter och planer. Jag fick mail häromdagen från en bekant som hittat er reseblogg och var mäkta imponerad. Han och hans fru hade suttit minst en timme och läst om era äventyr.

Jag tror inte att han skrivit någon kommentar, för det har han aldrig gjort i min blogg i alla fall.

Kramar till er båda två!
Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Rita Borg

14 februari 2011 11:57

Hej på er!Ni måste ha en fantastisk fysik!Här hemma i Onsala är det -10 grader.Vi har inte haft så kallt sedan andra världskriget.Så må så grankott båda två med kalla frysta fingrar och näsor/kram kusinen

 
Cina

Cina

14 februari 2011 12:08

Åhhh vilka äventyr ni gör.

Vill önska er en trevlig Alla hjärtans dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anders och Birgitta

Anders och Birgitta

14 februari 2011 16:04

Kram från oss i den kalla skärgården. Hoppas att ni får det varmt och skönt på er Internetfria vecka.
Vovven var verkligen gullig där han ligger och vilar.

http://husbilsliv.blogspot.com

 
lillis

lillis

14 februari 2011 16:12

En kram på Alla hjärtans dag
Ha det

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Astrid

15 februari 2011 14:34

Tänk så fort tiden går jag tycker att ni nyss åkte
Känner att jag saknar Tindra när jag ser din söting

 
wiper

wiper

16 februari 2011 11:53

Glad alla hjärtans dag i efterskott. Tråkigt att abbonemanget tar slut. Lyckostar som skall till Paris. Där har jag aldrig varit men min bror har varit där och säger att det var en upplevelse. Härligt att ni fått vara friska. Kul att se alla bilder och vad mycket ni gör och upplever. Underbar bild på Rozz. vad bra att det går att resa så långt och mycket med hundar.

Ha nu en fortsatt bra resa och sköt om er.
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards