farna

Alla inlägg den 6 april 2011

I kväll var det då rent hopplöst att lägga in ett inlägg. Gör ett försök till innan jag ska sova.


I dag har vi firat födelsedag här. Det blev den vanliga Swartvalstårtan, den är ju helt suveränt god. Fast inte så lämplig förstås för oss, men fyller man år så!

   

 

Paketet innehöll det vanliga, Veternabörsen, Bilbörsen och några nitlotter, exakt lika dålig utdelning här oxå som i Stråssa  

Jo, det är väl så att lotter ska inte ja köpa, jag rensar visst bara ut nitarna så andra får

vinna  

 

Jag har mått riktigt dåligt i Ryggen så jag gav upp försöket att klara mig utan kortison. Började med 3 tab. ska sedan trappa ner till förhoppningsvis underhållsdos på ½ tab. om dagen igen.

När ryggen blev bättre mådde jag ändå skit, kunde inte förstå hur jag kunde vara så trött. Med den dosen borde jag ju vara i full fart, tyckte jag.

 

Nå, i går kom jag på att ta ett blodsockerprov och då steg det där berömda ljuset upp.

   Hur kunde jag glömma att kortison höjer blodsockret?
Jag hade 21

Nu har jag höjt insulinet och sist jag mätte var jag i allafall nere i 13,6 så det går åt rätt håll. Dessutom, vad bättre är, jag är inte så förbenat trött heller.

Nä, i dag har jag faktist gjort lite nytta igen. Varit ute en stund och försökt bringa någon ordning i våra 2 Äppleträd som mest liknar skatbon, så vildvuxna som de är.

   

 

Planterat 2 krukor med Penseer´har jag oxå. Vad härligt när det blir plussgrader och man kan börja så smått att rota i blomjorden.

Sticklingar börjar det stå i alla fönster här nu, jag har klippt ner de som var med från Spanien så altanens blommor är på G. Om de bara rotar sig snällt vill säga!


Har gjort en raid på vår infartsväg. Otroligt mycket högar låg där, många plattade vi till med skor och bilhjul innan vi upptäckte dom men en mera än halvfull 3 liters påse fick jag ändå ihop.  Konstigt, allt innom ett område där en smal stig varit uppskottad i vinter.
Nä, inte tror jag det är katterna, de brukar göra smalare saker.
Ja man blir snopen minst sagt.

När vi flyttade hit förra våren informerades vi om att " Här i Färna plockar vi upp efter hunden".  Undrar vilka vi som det gällde?


 

 

Rozz är en lustiger kille han. När vi åt mat var jag tvungen fota honom. Han hade slocknat ned nosen under köksskåpen. Att han inte kvävs? Kanske det luktade gott där?

     

   

I dag rymde han oxå den rackarn. Grannen kom med sin Saga och rätt var det var så forsade Rozz förbi mig och till Saga. Matte såg livrädd ut och Saga började skälla så Rozz drog vidare, hem och runt lite så han fick motion i dag i alla fall. Konstigt nog så var kopplet han satt fast med helt så jag har ingen aning om hur han kom loss?

 

Jag har beställt en ny kamera istället för den där som gick sönder i Spanien, väntar ivrigt på Canon PowerShot SX30 IS med 35 x zoom. Vad kul det ska bli att fota med den.

 

Men i morgon åker vi till Västerås, Janne ska handla lite saker medan jag ska till ögon på C-lass och göra ett litet ingrepp som ska dra upp ögonlocket mitt som blivit allt för långt på ena ögat. Det har varit så jobbigt, ska bli jätteskönt att slippa detta irriterade och rinnande öga.


Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards