farna

Alla inlägg den 20 april 2011

Tisdagen tillbringade vi på Strömsholms djursjukhus.
Vi åkte hemmifrån redan på förmiddagen

Vi tog oss tid att kika in på Sörstafors handelsträdgård eller Prästgården som det heter. Här är deras hemsida
Dom har ju massor pelargoner så ja hade tänkt mig några sticklingar. Men dom hade inga! Slutsålt!
Men de hade omärkta sticklingar på gång som inte jag fick köpa. Men jag var välkommen tillbaka sa dom....  Lördag 30 april-söndag 1 maj  Pelargondagar med utställning och information.  Anna Gustafson och Emma Larsen från Mälardalens pelargonvänner medverkar.  Färdiga plantor och sticklingar till försäljning. Alla hälsas välkomna!   Under dessa dagar finns café i lusthuset.

Jag kunde dock ej låta bli att fota deras stora P.ardens.  Eftersom mobilkameran tar lite suddiga bilder så har jag lagt in en förstorning på blomman. Otroligt vacker!

   


Vi åkte in i Kolbäck och åt varsin kebabtallrik, smakade bra!

 

Sedan blev det Strömsholm och en massa olika provtagningar på Rozz. Även cellprov togs på knölen. De hittade ingen förklaring till vad det var för en tumör men pga att även godartade kan bli elaka så sattes Rozz upp för operation den 28 April.
Sent på kvällen kom vi hem igen. Ibland fungerade inernet, ibland inte. Mycket svajig mottagning.
Men i sedan i morse verkar de fått ordning på den trasiga masten för nu har det ått utan störning under dagen. Janne har surfat runt lite under dagen.
Vi har varit så trötta i dag, kanske för att nervspänningen släppte när det nu inte var något farligt med Rozz knöl....


Jag har suttit ute på förstubron i solen, varmt och skönt har det varit. Hundarna har varit med ute och njutit. Å så upptäckte jag en ny knöl på Rozz...................
Jag har ringt Strömsholm, nu väntar vi telefon från dom. Få se vad de säger, blir det tidigarelagd operation  eller kör vi som planerat var?
Vad ledsna vi blev att Rozz fått en till, plommonstor, knölig sak ca 4 cm nedanför den på ryggen. Det kändes hopplöst ett tag men vi får se vad vet. säger när han ringer.

Jag är bombsäker dock, den fanns ej där i går!


En ny pelargon har slagit ut här... Enorma stora blommor och 2 färgad. En snygg sak!

  


Nere vid sjön som Janne håller på att röja ligger det nere just nu. Vi liksom saknat energin att ta tag i något alls i dag. Han tror att han har en dags jobb kvar där nere..

 


Men där det är röjt där är det nu otroligt vackert... Marken är vit av vitsippor, knappt man har hjärta att sätta ner fötterna där nere..

  


För skojs skull zoomade jag in en sippa. Blev riktigt bra, man ser tom ådringar i kronbladen

   


När jag kikade ut vid 20.30 såg jag en enorm måne på väg upp över skogen på andra sidan sjön.


 




Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards