farna

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Äventyrlig och rolig dag!

I går startade jag storstädning inne i husbilen. Det gick bra till jag kom till hälften, sedan sade kroppen ifrån och vi blev båda sittande i det vackra vädret ute på verandan på framsidan.

  


Sedan såg vi Så ska det låta och tanken var att även se en film på kvällen men jag orkade inte utan vi lade oss tidigt.


I morse steg vi upp i ottan som här är vid 7.30 tiden, ut och rasta hundarna, åt frukost och sedan åkte vi till Kolsva och berget där Caddyn stått på vinterförvaring.


Den skötte sig perfekt, startade på första försöket och Janne körde den ner på samhället där vi handlade lite mat. Sedan åkte Janne hem med maten och Caddyn, själv tog jag ut hundarna på en promenad i Kolsva.
De är så glada i att få nosa runt på gamla kända vägar där de inte gått på länge. Jag överdriver inte om jag säger att de ska nosa på vart enda grässtrå efter vägen.

Jo, ok, lite överdrift, men bara ytterst liten.


När jag kom hem så stog han där och jag blev så sugen. Janne har ju kört hem han, nu ville jag känna på att köra bilen.


In med hundarna i huset och sedan blev det en runda till Skinnskatteberg, kikade in på Coop där och vilken tur att vi gjorde det!  Dom hade sättpotatis så nu ska här grävas ner dom i f d sandlådan.....  Vad vi letat utan att finna


     


Hemma igen beundrade jag en av mina nya hängisar. Jättesöt blev den!

 


Sedan gjorde jag ordning vår Påsklunch, vi åt så vi höll på att spricka. Gott var det!  Särskilt laxen och sillen.


Janne tog hand om disken och jag stoppade hundarna i bilen och åkte iväg till platsen där jag tränar Rallylydnad.
Först gick vi en långpromenad som vi brukar, över åkrar och ängar, sedan gick jag in i granskogen en sväng. Det är så vackert där inne, grön mossa på marken och trädkronorna som ett tak över skallen.  Stammarna står i rad som på givakt!

Så ser jag den!   En stor ÄLG som kom springande bland stammarna i den mjuka mossan. Den stannar och tittar på oss.
Jag backar sakta bakåt och är glad att hundarna inget märkte.


Så går vi tillbaka över åkrar och ängar mot bilen.
Då ser jag en stor GRÅHÄGER som sakta och majestätiskt lyfter och seglar bort från oss.


Det mest typiska i detta är ju att kameran var inte hem. Den låg hemma, var annars?


---------------------------------------------------------------


Här finns Vännerna på Nätet!  http://50pluss.forum24.se/


 


DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet


 
Det här inlägget går inte att kommentera.

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards