farna

Alla inlägg den 23 juni 2011

Tack Cina för ditt kort. Hon finns i min länklista under namnet Carina

 


Efter en dag med heldagsregn så har vi nu blå himmel. Hoppas det håller i sig till i morgon, Midsommarafton.

Det bästa jag vet är att äta just denna måltid ute i solen. Länge sedan det gick, jag tror det endera varit för kallt eller så har regnet tonat upp sina moln när maten varit klar.

Jag vet vissa år då vi fått springa in med tallrikarna.......... men skam den som er sig.

Är det bara uppehåll så   


I dag har Janne varit i Västerås med Cadillacen, fått på nya framdäck så vi kan åka ner på Poweer Meet utan riskera stopp och körförbud.


Själv har jag åkt runt med damsugaren och  fått bort lite av skiten i hörnen. Fast det räcker ju att Rozz skakar på sig så flyger hårstrån... Den hunden tycks aldrig sluta fälla


På em var jag till Skinnskatteberg och laddade upp med sill av olika sorter inför morgondagen. Jo, jordgubbar med förstås, fattas bara annat!


Jag var hemma vid 16.00 och då berättade Bechterev för mig att ja varit lite väl aktiv så det blev ryggläge ett par timmar. Stackars Janne försökte titta på tv men fick stänga av för den ekade i min skalle så trött var jag.


Nu har det onda kommit ut bakvägen på toa så det var en riktig skitsak att nämna men jo. Så är det, Bechterev ger värk lite överallt och tarmsjukdom som kan komma som en överraskning, när man minst anar det.

Men i morgon är jag bra igen. Fördelen med att få äta kortison, den vinner jämt över sjukdommen Bechterew och Irritable Bowel Syndrome.

Nu närmar sig Midsommar med stormsteg och alla är väl fullt upptagna av förberedelser.
Själv ska jag straxt åka till Skinnskatteberg och handla lite mera sill för att göra våran favoritröra. Receptet skriver jag under detta kort.
Min bild som är min midsommarhälsning till dig har jag även gjort som tutorial för den som vill göra en egen.   Finns här      Kew Grafiks Tutorial 
Vill du ta med min bild till din Blogg som en Midsommarhälsning från oss till er? Det kan du göra här

 


Recept på jättegod kall
Sillröra
1 Hackad Rödlök

1 stort rivet Äpple

1 burk matjesill avrunnen

2 delar Gräddfil

1 del Majonäs

4 hårdkokta hackade ägg

ett knippe Rädisor, skivade

1 burk Svart Kaviar

Dillkvistar

Blanda den hackade löken och det rivna äpplet, bred ut på ett fat eller större tallrik

Klipp sillen i små bitar och lägg ovanpå.

Bred på Gräddfil/ Majonäs blandningen ovanpå.

Dekorera med de hackade äggen, skivade Rädisorna, Svarta Kaviaren och dillkvistarna


Avslutar med lite blommor från våran trädgård. Vi har inte mycket men dessa finns och allt står nu inför midsommar, i full blom!

                 


-----------------------------------------------------------------------------------


Vännerna på Nätet!  Här   
DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet.
Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker.  Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg.

 Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards