farna

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Oj, siket elände....

Jag satt i går och rensade jordgubbar då plötsligt en slet sig och rullade ner på golvet!

Zita låg där under bordet som hon alltid gör när det är mat på bordet men hon såg faktist oskyldig ut!

  

Vi letade efter denna jordgubbe, snart över hela köksgolvet.... Kunde inte begripa hur den kunde gå upp i rök så totalt.
  

Så kommer Gråhundsblandningen Rozz in i köket och går direkt fram till min stol och börjar böka envist vid ett av hjulen UNDER stolen.

Jo, där satt den rackaren!



 

Vi har varit en sväng till Västerås och gjort en massa inköp igen. Bland annat vattenkran till köket, till tvättmaskin i källaren osv. Nu tror jag inte vi har någon mera droppande kran....
På Lidel hittade jag oxå en Spansk språkkurs, 4 cd skivor, bok med Svensk/ Spansk text på det de säger och ett häfte med gramatik.. Jag lade in den första av 4 cdn på min Ipod, nu ska jag försöka skärpa till mig och plugga. Körde igenom för första ggn cd 1 i går, ha, ha, vad jag tappade bort mig i texten stup i kvarten. Övning behövs verkligen! Men vi åker ju snart ner igen så det är bara att jobba på.


Som vanligt, tyvärr blir det så.. när vi är iväg och handlar så tar vi husbilen. Praktist för då har vi kyl och frys att stoppa in maten i på hemvägen och slipper ha bråttom hem.
Dessutom, man kan ju öppna en massa fönster och takluckor så hundarna slipper sitta i varm bil och dessutom så trivs dom ju så bra i sin "hundkoja".


Men när vi är iväg så här då får dom bara korta promender, visserligen oftare men det ger oss alltid lite dåligt samvete att det inte finns tid för rejäla långpromenader då.

Så vi brukar alltid dagen därpå ge dom en rejäl bensträckare.

I går beslutade vi att packa Ryggsäckarna och dra till vår favoritskog och låta dom springa lösa.

Döm om våran förvåning då vi åker upp på vägen till vändplatsen där vi brukar parkera.

Någon idiot har varit ovarsam med eld där. En bit av våran skog var nerbrunnen. Snyft vad det såg ut!

  


Men som tur var så var det bara en liten bit som brunnit så snart kunde vi släppa dom tu

    


Jag blev lite full i skratt, man ser knappt skogen för alla träd. DE står glest men riktar man blicken rakt in så............

 

 

Vi intog vårt eftermiddagskaffe där ute i skogen akompanjerat av fågelsång och prasslet från skogen där Rozz som vanligt ångade fram i sitt sökande efter dessa kaniner som han lärde sig jaga nere i Spanien men tyvärr aldrig hittar här i Västmanland.

 


Det är ju tur att här aldrig funnits Älg när vi är där..... vet inte hur denna hund skulle bete sig om en dyli korsade hans väg.. Vi brukar säga att händer det så får vi väl hämta husbilen och bosätta oss där tills han kommer tillbaka -:)

Men än så länge jagar han enbart Sork för det är allt som finns att gräva efter i skogen här...

 


Någon som brukar beställa tyg på nätet?

Jag skulle vilja köpa ett svart med guldprickar på, ala´  60 tals Birgitte Bardot prickigt att sy en vid kjol av. Hur mycket tyg ska man köpa till en sån kjol?

Någon som vet?  Tar Tacksamt emot tips

 



Du som är 30 - 100 år. Välkommen till forumet. 


Klicka på bannern så kommer du dit
 



 
 
Sita

Sita

14 juli 2011 08:38

Vilken tur att ni hittade jordgubben. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Anna

Anna

14 juli 2011 08:43

Hihi vilket förnurligt gömställe
Tur att hunden hjälpte er.
kramsi

http://www.ralphsdotter.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

14 juli 2011 10:48

*fniss* Tänk att jordgubben lyckades fastna precis där i hjulet.
Var ju tur att inte HELA skogen brann ner !!!
Mysigt med picknick i skogen :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Love

Love

14 juli 2011 22:14

Hej svejs!
Fler som gillar jordgubbar i familjen. Vi har nog aldrig ätit så mycket gubbar som i år. Tyvärr har jag inte plockat några o fryst in.
Att vandra i skogen är balsam för själen och toppen för fyrfota. Jag kan inte ha Gaius lös han har så mycket jakt i sig och skogen är full av hjortar. Nästan varje kväll vi är ute så stöter vi på dom.
En gång när jag var 14 år sydde jag en kjol till påsk. Den dög inte tyckte mamma och så var det slut med syningen för min del. Jo när grabbarna var små sydde jag varsin kostym i crimpline åt dom men som sagt jag är inte rätta personen att svara på hur mycket tyg du behöver.
Håller på att måla em gammal köksklocka vit det passar mig bättre.
När räknar ni med att dra till Spanien igen lyckostar?
Jag drar mig tillbaka för natten och önskar dig en god natts sömn.
Kram
Love.

http://bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

15 juli 2011 03:08

Vilken jordgubbe som hamnade där vid hjulet:)
Tyckte att den satt bra där ; )
Usch vilka är det som sätter eld i skogarna?
Kan ju bli ödesdiget om det blir stor skogsbrand.

Har bara sytt kläder åt mig vid två tillfällen, och det var i syslöjden en gång i tiden.
Är så dålig på det, så det har jag aldrig gett mig in på efter skolan.

Hoppas du kan öva in spanskan till ni ska åka till Spanien nästa gång.

Kram/
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

15 juli 2011 18:25

Hejsan Kerstin !

Vad full i skratt jag blev trodde först innan jag läst färdigt att jycken käka upp den och fick kli i halsen.

Om inte den anda jycken hittat gubben, hade den möglat i hjulet.Då hade det luktat urk.
fasligt så dyra gubbarna var i år.Ändå har jag köpt för hundra kronor eller mer.De jag satte utanför köksfönstret, förstörde några grabbar som inte ens bodde här i vårt kvarter.
Inte lönt ödsla vatten på dem någe mer.La nät över,men det hjälpte ju inte nämvärt.
Frågade en grabb, men han var allergisk, typiskt.

kram Mi

 
Astrid

Astrid

15 juli 2011 19:57

Vilken underbar bild på Rozz där han kommer med sänkt huvud i skogen.
Tja till en kjol behöver du väl nästan bara längden
Det beror ju på bredden om det är 140 cm eller 90 osv.eller om du ska ha en väldigt vid kjol ,linning? andra detaljer
Men expediter är jätteduktiga på det
Jag sydde jättemycket förut men man glömmer fort
Så fina Zita är ♥

http://astridlarsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards