farna

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Helgen som varit

Helgen har varit fin.
Både vad gäller väder och allt annat.
Jag har bland annat varit till blåbärsskogen igen. Janne ville inte följa med för han håller på att städa i källaren så jag lastade in hundarna i husbilen och åkte själv..
Skogsvägen är inte bred men det går bra att komma fram ändå. Inga stora träd som når bilen och skrapar i.

Hundarna åt och jag plockade Blåbär. Nu har jag fått ihop ca 4 liter så det räcker till frukostfilen för ett tag framöver. De är jättegott med ett par matskedar bland mysslin

   

När vi kom hem igen bjöd jag Janne på litet mellanmål -:)
Han äter gärna fast han inte plockat några bär -:)

Solen  slösade med sina strålar så vi bestämde oss för att hundarna skulle få bada lite och gick ner till sjön.

Jag hade kameran med och skulle ta kort på oss med självutlösaren.
Gissa om jag fick springa.
Ställa kameran på stubben, starta och spring....
Det blev flera kort som vi senare skrattade gott åt.

  

Men även några som blev skapliga.

Frampå kvällen började det regna så då satte jag mig på verandan och Janne åergick ill källarstädningen.

Jag tittar på mina händer, trots att jag tvättat mig så är jag blå/ Blåbärsblå

 


Så ser jag där nere på stranden, en Räv som står mitt på gräsmattan vid ett av mina hundars bitben.
Jag försöker resa mig, vill ju smyga in efter kameran.

Då ser jag Räven fly--- på 3 ben och haltande. Ett bakben släpade den efter sig, ett framben haltade han på.

Rufsig och mager såg den ut också. Fy vad jag blev illa berörd!

Men  den försvann i skogen mot hyreshuset och den haltade iväg ganska snabbt trots sin skadade kropp.



Nu ägnade jag mig åt att plocka och snygga till mina pelargoner på Altan.
De börjar nu blomma de flesta, men ännu väntar jag på några sena rackare, en som ine ens satt knopp ännu... men det kommer nog

Min Zonartic Lara Susanne har i allafall en knopp nu och jag väntar spänt på den blomman. Zonartic är ju en ny sort som kommit ut på marknaden i år och de kostar en rejäl slant.

Mellan 100 och upp till 300 kr - för en liten stickling



                  

I dag har det regnat mest hela dagen. Jag har jobbat med mina hemsidor och grupperna, skönt at få en dåligt väderdag så man kan vara inne och pyssla.

Det är så fuktigt ute nu så gräsmattan ser ut som den var frost på den.  

När jag kollade ut genom köksfönstret ser jag att dimman ligger tät som vispgrädde över åkern nedanför hyreshuset. En mäktig syn för ögat

  

-----------------------------------------------------------------------------

Vännerna på Nätet!  Här   
DU som är från 30 till 100 år, Välkommen att bli medlem i forumet.
Facebook och Bloggar är bra men där kan man inte ta upp allt för privata saker.  Här kan man prata av sig om livets glädjeämnen och sorg.

 Forumet är slutet och kommer inte att ha så många medlemmar för vi ska alla kunna känna oss trygga där inne

 
 
Marketta

Marketta

19 juli 2011 00:50

Hahaha, du är rolig du ;) . Men det blev ju bra till slut. Har jag missat den där stora pelargonen du fick med dig från Spanien, har den blommat än? Du borde kanske leta reda på nån jägare i byn och prata om den där räven, kan ju vara en skabbräv. Oavsett så borde den ju slippa sina plågor.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

19 juli 2011 07:39

God morgon. Ja blev utsatt för en liten olycka igår. Så nu går jag med kryckor. Kan inte gå ordentligt för egen maskin. Är jätteöm. Kramar

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

20 juli 2011 21:25

Hej på dig :)
OM jag inte har läst fel i ngn tidning så kan man tydligen tvätta bort citroner på sina händer med citron? Om jag inte minns fel.
Måste oxå ut i blåbärsskogarna här snart och se om det finns bär kvar.

Kram på dig

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards