farna

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Promenad på Grevens väg

  Min hemsida har blivit uppdaterad. Jag har fått mig tillsänt både Mormor Anna Almgrens dödsannons och minnesruna. Tänk att plötsligt dyker det upp tidningsurklipp från år 1968 och jag får här inne dela med det med de som är intresserade.
Är det inte lyx så säg?  När jag läste mormors dödsannons och dikten där, jag blev gripen av textens rader. Här finns min hemsida www.pellispricken.se  på sidan 2 finns "Nytt"  och där kan du klicka dig vidare.


I Dag tog jag hundarna med mig och gick Greve fon Hermanssons runda. Jag har tidigare berättat om den, den som vill kan läsa   här


Vi lämnade vår gård och mina pellisar bakom oss och drog iväg ner mot Herrgården.

 Genom Engelska Parken och ner mot Lillsjön där nu vägen var nyklippt och fin

När jag tittar ut över Lillsjön konstaterar jag att hösten börjar göra sitt intåg, men så är det ju den 1 September i morgon. 

  Nog är det en vacker natur här i Färna med vackra strövområden

             

 Detta måste väl vara en trädkramare? Se hur febrilt roten kämpar för att hålla fast sig på stenen
   
Den lilla bäcken rinner från skogen och ner i Lillsjön. Här är sandbotten så här brukar mina hundar få svalka av sig
 
Här släpper jag dom nu lösa och de rusar iväg i full karriär. Jagar varandra, gör tvärvändningar så de nästan tappar balansen. I mellanåt  gömmer jag mig  i skogen och de hittar mig alltid. 
      
Zita, den stollan hittar ett dike, jag hör hur hon forsar fram där nere.... Badgalna hund!
När hon kommer luktar hon blääää.
Det var ett dydike!
Jag erbjuder dom då att hoppa i Lillsjön och skälja av sig.
Inga problem med dessa 2 baddare på att bada. Ser bara skallen på dom ett tag, men de simmar inte gärna, jag har aldrig uppmuntrat det.  Varför? Jo men när Zita var valp då rymde ju hon och vår dåvarande hund Diana utmed Mälarens stränder och folks sjötomter. Den ena efter den andra ringde och sa... nu simmar dom förbi här...
Inte förren efter 3 tomter gick dom i land...... så jag vill inte ha simmande hundar, det räcker att de simmar in igen om de inte bottnar -:)

Åkern med högt vajande grässtrån ser ut som en gyllene matta

       
Här kommer Rozz flygande, kortet är så suddigt för han springer så snabbt så kameran hann inte med.
 

Utmed vår vandringsled upptäcker jag en massa röd FLUGSVAMPAR. Helt otroligt så växte de i en lång jämn radda. På sidorna fanns inte tillstymmelse till någon Flugsvamp. Snacka om att stå på givakt i lång rad
   Innan vi kommer ut på Solmyravägen passerar vi den sista av Gjutjärnsstatyerna

  

Som jag sa i början  den som vill kan läsa om Grevens statyer   här


 

 
 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

1 september 2011 15:33

Hej Kerstin !

Du fotar hundar och jag katter.Nu har de som jag matar fått plats i mitten av Oktober på ett katt/jourhem. Härligt, jag är så glad.Kommer säkert att sakna de små liven, men det finns 11 st.herrelösa katter i mitt område som ska fångas in innan vinter, är med i ett objekt.Fått kontakt med en underbar tjej.Som ordnar styr och ställer upp.

Kram Mi

 
Gunnar

Gunnar

3 september 2011 08:37

Hej

Vad kul det låter med tidningsurklippet! Jag ska gå in o kolla på din hemsida bums!
Trevlig helg!

http://carlstedtfamily.blogspot.com

 
Love

Love

3 september 2011 16:03

Hej på er.
Tack Kerstin för skotten. Dom är nu plantade och står så fint i ljust och varmt fönster.
Godis med kräftor och trevliga grannar. Vi har i frysen få se när lusten smyger sig på.
Just nu står en äppelpaj i ugnen. Leif klipper gräs så han blir glad för ett avbrott.
Jag är avundsjuk på dina sköna vackra prommisar med hundarna.
Tyvärr är min rygg helt kass så jag kan knappt gå. Åker omkring på kontorsstolen och är bara uppe korta stunder. Tur att Gaius kan vara på tomten. När jag blir bättre ska vi åka till sjön så han får bada. Pudeln är ju en vattenälskande hund och vi bor ju nära sjön.
Pratade med Sita i går och hon erbjöd mig att följa med om hon ska hälsa på hos dig någon dag.
Många kära hälsningar och kram.
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Markettam

Markettam

3 september 2011 18:35

Oj, vad många fina promenader du gör. Här blir det inget för jag skulle få göra dom ensam, och jag är inte riktigt den typen som går ute i skogen ensam.

Förresten en sak jag funderat på. När man åker till Lindesberg, så alldeles vid vägen, vid en bro eller viadukt, på vänster sida, står det ett hus som jag tycker jag sett här i bloggen. Är det huset du är uppväxt i?

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

3 september 2011 20:36

Missat att du lagt till detta. Härliga bilder. Love ville inte med när jag skrev om måndagar, får se om hon ändrar sej. Har varit till Falun idag, massa bilar o många stånd. Hämtade en katt i Borlänge oxå o träffade en bloggvän som målat den. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards