farna

Alla inlägg under augusti 2011

Under veckan som gått har jag sytt mig en kjol!

  

Meningen var att Janne och Jag skulle åka till Rättvik på Classic Car Week.  Bilträff hela veckan lång.  Men min Zita blev sjuk så det blev inställt. Men kläderna är klara nu i allafall -:)

Zita åkte på en svårare analsäcksinflammation, de blev tvungen att skära upp för att få ut innehållet som var som cement. Återbesök har gjorts men ingen förbättring ännu. Det blir antibioticka och smärtstillande i 10 dagar och sedan är hon förhoppningsvis återställd, annars är det risk för operation.


Nu till något mycket roligare!
Detta foto är på Sita och Zita!
Vilken som är min Zita kanske framgår? Den andra på detta foto är min Bloggvän från Stråssa som idag kom hem till oss på besök!

Vi fikade först sedan satt vi och pratade. Otroligt mycket hade vi att prata om! Till slut tvingade hungern oss att avbryta för att gå och inhandla mat på Färnas Pizzeria!
Finns omskriven här och Steve har så rätt. Denna pizzeria är mycket omtyckt och pizzorna är toppengoda!


Efter maten tog Sita och jag en promenad till Färna Handelsbod.  En butik som hör till Färna herrgård

Just nu pågår en utställning där, ja, det brukar var så, olika konstnärer visa sina alster på Herrgårdsbodens väggar.  
Augusti månads konstnärer skrivs om på Herrgårdsbodens egen blogg här 


Utbudet av varor inne på Boden är rikligt och där finns något för alla. Det finns gammalt och nytt

     


Eva som förestår boden brukar sitta och sticka de mest vackra tröjor och sjalar som hon säljer där.

    

Men även kläder från Gunilla Ponten finns att köpa.
Men Sita och jag tittade mest på alla små fina saker som fanns till salu.

      


Detta kakfat var en av alla fina saker som finns att köpa

     

Efter vårt besök inne på Boden gick vi genom Färna Herrgårdspark som är en stor grönskande oas. Här finns en Engelsk Park , Kryddträdgård, Blomsterträdgård och ett stort växthus/ Orangeri på 60 m2   här


Lite längre bort ligger Färnas Mausuleum. En länk till mitt eget gammalt inlägg r

    


Sita och jag studerade taket i valvet där 1000tals små Bärgslagsstenar sitter. Vi upptäckte en mycket ovanlig sten. Bland alla i olika blå och grön nyans satt en vit med blåa streck. Otroligt vacker.
   

Tack sita för en trevlig dag!  Ha en bra dag i morgon då ni åker till Stockholm

     

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards