farna

Alla inlägg den 7 september 2011

Vi tar våra skogspromenader och skogen är full av kantareller så jag rensar och steker dessa var och varannan dag. Vi sa just i går, vilken tur att vi hamnade just här, en skog där hundarna kan vara lösa i och vi kan frossa så mycket vi vill i dessa delikatesser. 

Våran tillvaro kretsar mycket runt om vår kommande avresa hit....

Pelargonerna är sålda och nya tingade till våren. Jag diskar blomkrukor febrilt och vi har börjat fylla rumsbordet med saker som ska med

  Vårt mål är  Costa Calida = Den varma kusten i Spanien. Går allt som det ska så åker vi runt månadsskiftet.
Men det är mycket som ska ordnas, dels pga vissa planer vi har och dels för man vill ha med så mycket som möjligt och inte vet jag om minnet är så bra som man kan tro.
Inte sjutton minns jag vad vi hade med förra resan och inte minns jag vad vi glömde ta med och skulle komma ihåg att ta med denna gång.


En som oxå hon packar är Iza, men hon packar för att flytta för gott.
Idag fick 2 st av hennes 5 katter följa med för "inskolning" i sitt nya blivande hem hos Andreas.

Ovanpå flyttlådor låg en mjuk blårutig filt och där låg en katt och myste. Den andra låg i framsätet bland packningen på en biege filt. Snacka om bortskämda katter, ha varsin filt att gosa in sig i

 

Iza och jag gick upp till pizzerian och köpte mat som våran kock fick fixa åt oss. Under tiden pratade vi och hade det trevligt.

  

Hemma igen åt vi maten och satt sedan och pratade i 4 timmar. Ungdomen är fantastisk!
De smsar varandra samtidigt som de följer med i samtal och jag fattar inte hur det går till. När jag skriver ett sms stänger jag mina öron, annars kan jag inte samla tankarna och få till orden.

   

Här är Okänd som tar avsked innan de for vidare till Västerås.

 

  I  morgon ska Janne o jag till Västerås. jag ska bunkra upp med sånt som kan vara bra att ha med till Spanien, bland annat hundmat, kaviar, Vasa husmans, pulvermos osv....

Sedan åker vi och gästar våra unga tu.


Resten av veckan är fullbokad men det kommer sedan. Den kommer i allafall bestå av skogspromenad, främmande och en längre biltur

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards