farna

Alla inlägg den 20 december 2011

Vi har verkligen svårt att fatta att det är Julafton snart. Snarare känns det som sommar och jag kommer på mig med att säga till Janne .. när vi åker hem i höst.
Så är det naturligtvis ej, vi åker ju hem i vår. Endera börjar jag bli senil eller så duisträ eller vad det ni kan vara?

Lite Juleljus har jag dock fångat här. Det är belysningen ovanför gatorna som ser ut sålunda

   

Många kommentarer ådrog sig fotona på dessa fåglar i ett tidigare inlägg. Även vi har funderat och jag har Googlat härs och tvärs. Först utan napp men så för ett par dagar sedan fick jag en förklaring. Sanningshalten i storyn överlåter jag å dig som läser att avgöra.

Jag vet intet jag men Googles sida för översättning är användbar

   

I Lyon i Frankrike var det våren 2010 ett gäng studenter som fångade in ett gäng Duvor som de målade i olika neonfärger. Hur och med vilken färg stod ej att läsa.

Dessa fåglar märktes med nåt slags sändare och släpptes under en fest och höll sig runt Lyon förra sommaren.
Djurvänner förfasades för andra Duvor accepterade ej dessa utan jagade iväg dom varhelst de stannade.
Fågelskådare har sedan följt dessa fåglars väg, de lämnade Frankrike och just då när vi var i Spanska Andalusien så gick telegrafen att de siktats utmed kusten.

Vi hade sån tur att vi var på plats då den stora flocken stannade till i en Pinjeskog och hade Rondevu fjädrar och barr rök. Det kom en strid ström med bilar som alla enbart innehöll  en pers. föraren. Tyvärr kom några bilar sekunderna försent men tydligen fungerade informationen att Duvorna flygit vidare för snart var vi ensamma där igen.



Annars så har vi även sett 2 riktiga exemplar av Husbil! Den första ett hemmabygge av sällan skådat slag och den andra en lastbil med utskjutbara sidor så den blev enorm. (de hade ett rött kors på backspeglarna, kan det betyda att det fanns en läkare eller sjukvårdskunnig i den husbilen.

     


Lite överallt här i Spanien ser man denna buske, jag vet inte vad den heter men jag har bara sett den i Rosa kulör

   


En dag råkar vi på ett ödehus på vår vandring och döm om min förvåning då det i dess trädgård var fullt med dessa buskar, vackert planterade men aaalla i olika färger.
Föruton den Rosa fanns där Orange, vit, Lila och mörkt vinröd.

       


Det var jättefina buskar och kul att se eftersom jag sett dessa som "skräp".


Förövrigt så njuter vi av tillvaron som vanligt här nere. Detta kort är taget den 20 dec Rozz och jag i solstolen och bredvid oss står den stora Julstjärnan som vi köpte i går istället för den där som Fåren åt upp för 2 veckor sedan.

  


God Jul alla där hemma!

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards