farna

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Tomt och tyst i stugan

I Fredags fick vi besök av Izabella och Andreas. De kom på eftermiddagen och vi åkte direkt upp till Skinnskatteberg och åt mat på Pizzeria Amore mitt emot järnvägsstationen där.
Vackert väder var det med så vi satt på deras uteterass och avnjöt maten, själv åt jag deras Räkrulle som är fantastiskt god. Pizzadeg, ihoprullad och fylld med massor räkor, lite sallad, ännu mindre tomat o gurka och vitlökssås. Mums!
Iza hade med sig foton, förstoringar till oss från deras bröllop! Tack snälla ni, jag ska köpa ramar och sedan tror jag faktist att ni (fotona alltså) ska få flytta till Spanien så jag har er där med.
Detta foto fick jag oxå av dessa goa ungar -:)

På hemvägen stannade vi till och kikade på Kolarbyn, ett vildmarkshotell av det mest primitiva och mysigaste sorten man kan tänka sig. Jag har fotat där förut så jag lägger in mitt gamla bildspel som visar hur fint det är där...


Här fann jag en länk om Kolarbyn där det presenteras som lämplig Barnsemester.
Och här är deras officiella hemsida där man kan boka.
Här har Andreas skrivit om Kolarbyn och deras besök hos oss.
När vi kom hem igen till Björkudden satt vi ute och pratade tills myggen tvingade oss att gå in. Det var en helt underbar sommarkväll!
Rozz har tydligen fattat tycke för Andreas för han var där och påkallade uppmärksamhet i ett. Det är tur att Andreas är så djurvän för annars hade nog Rozzens kärlek varit jobbig i längden. Nej, jag tror att den var besvarad för Andreas hade inget emot uppvaktningen..  
Vi pratade lite oxå och planerade inför vår gemensamma resa med husbilen....

Ja, när myggen tvingat oss in satt vi vid köksbordet och plötsligt var klockan 00.20
Ja så är detju när man har trevligt och det blir det alltid med denna familj. Många glada skratt, så många så jag ett tag fick ont i skrattmuskeln i ansiktet


Efter frukosten på Lördagsmorgonen gick jag ner till husbilen för att ställa tillbaka lite nydiskat husbilsporslin. När jag sedan stänger bodelsdörren hör jag ett klirrande ljud som jag först inte förstår var det kommer ifrån......
Så ser jag ett litet, litet hål i passagerardörren och att resten av hela fönstret är vitt... som mjölk.... krossat. Där står jag och bara tittar som ett fån innan jag rusar upp till huset och ropar på Janne och Andreas... Kom!!!!

Vi springer ner och Öppnar bildörren och tittar hur det ser ut inne i bilen... om något ser ut att vara borta men så verkar det inte vara... När vi stänger dörren igen rasar det mesta av fönstret....

 

Så det blev att ringa försäkringsbolaget ........ polisanmäla..... och ställa in vår planerade husbilsresa.
Sicket, elände, Andreas sista semestervecka!!!!!
Få se hur länge det dröjer innan vi fått nytt fönster???

Janne har satt igen detta hål i allafall lite provisoriskt för det regnar ju emellanåt. 

På Tisdag ska husbilen in på Tumbo på service så då får vi väl åka med öppet fönster dit, hoppas det inte regnar den dagen.


Ja på tal om glasmästare så måste vi innan hösten plocka ner köksfönstret och köra det till en Glasmästare för det upptäckte vi... har fått ett hål...
Ingen aning hur, vad som orsakat detta lilla (1 cm stora hål) med ett kikhål i mitten på... Glasskärvorna ligger i mellanrutorna så det har kommit något utifrån i allafall...
Ja, det händer lite här på landet minsann!!!

 

Medan jag tog upp en gryta färskpotatis och stekte lite lax så städade ungdomarna i mitt Gästrum som vi haft som förråd hitintills. De lyckades stuva in alla lådor i kattvindarna så jag fick ett rum till.
Vilket tydligen hundarna uppskattade för där sov dom sedan i natt. Som att de tänkte att Andreas och Izabella fixat ett eget rum till dom
Men deras lycka blir kortvarig för där inne ska jag samla allt som vi den 2 September klockan 13.oo - 16.oo ska sälja på vårat Trädgårdsloppis som kommer erbjuda både prylar, smycken från Bellas änglar och stora pelargoner till fundpriser. Ja kaffe, The och kakor kommer även finnas till billig peng för den fikasugna.


Som avslutning på dagens inlägg kommer en bildkavalkad på mina pelargoner... Andreas hade aldrig förr sett så många pelargoner på en gång som här...

Jag som tycker att jag inte har så många alls...
                       

 
 
Margit

Margit

29 juli 2012 12:53

SÅÅÅÅÅ mycket/många pellissar du har!!! Så vackra!!!!

Tråkigt med föstrrutorna, både på husbilen..och huset!!! INTE kul...
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

 
Sita

Sita

29 juli 2012 12:54

Hejsan Kerstin. Jag har ju varit hos dej förr o sett hur mycket pellisar du har. Varje år likadant. Hoppas vi kan ses något innan den 2 sept. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Marketta

Marketta

30 juli 2012 23:30

Trist med rutorna :( . Vi har ju också haft folk som varit på våra bilar, nu sist i helgen. Jag såg på morgonen att nån varit på vindrutetorkaren. Men fick senare veta av Ari att dom varit och vridit på extraljusen också. Fast det skyldige har gett sig till känna, och bett gråtande om ursäkt för allt han har gjort mot oss. Så vi får väl se om det lugnar ner sig här till slut.

Men om du skyndar dig så hinner du säkert köpa nån pellis till innan ni skall åka ner ;) .

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards