farna

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Nej nu är det dags för en liten uppdatering här!

Fredagen var vi först och besiktade husbilen vilket gick utan problem.

Därefter var vi och handlade, men även in på banken och växlade till oss en massa småpengar så vi är förberedda med växel inför Loppiset vi ska ha i vår trädgård nästa Söndag, den 2 Sept kl 13.oo - 16.oo
Vid ev regn blir det inne men vi hoppas på tur med vädret!!!


Efter handling åkte vi till min kusin en sväng, blev bjudna på kaffe och smörgås och fick en stund på hennes blommande oas - en balkong full med allt ifrån pelargoner till jordgubbar. De sistnämda till Rozz förtjusning för han gick direkt fram och plutande med sina läppar tog han loss gubbarna från plantan och åt.
Margareta hade några i en mugg som hon matade honom med sedan men det var inte lika gott som att plocka själv tydligen för han fick ganska snabbt nog   


På kvällen var vi hembjudna till grannar i Färna.
Vi tackar härmed för god mat, dryck och trevlig samvaro!

De vi besökte är liksom vi husbilsfolk och som vi och flyttfåglarna brukar dom dra säderut över vintern. Eila och jag har ännu ett gemensamt intresse och det är att vi får med oss sticklingar hem ifrån de olika länderna vi besöker med husbilen.

Denna stora höga pelargon hittade hon i Spanien.

Den når från golv till tak men ni som känner till mina Spanska fynd vet att de breder ut sig även på bredden. Eilas pelargon har ett normalare växtsätt men drar iväg på höjden som synes.

Jag har sett den förut men inte i full blom.

Nu upptäcker jag att detta är ännu en, nej 2 nya Spanska pelargoner.

Först en enkelblommig med fyra kronblad och vit markering på de två övre bladen och orange pistiller.

 

Sedan har vi Eilas andra Spanska i samma kruka! En rufsig, busig skönhet som jag blev helt betagen i. Jättesnygg pellis!!! Jag blev så sugen på att be om ett skott men besinnade mig.

Varför skaffa nya nu veckan innan jag ska sälja de jag har eftersom jag inte kan fixa vinterförvaring till dom alla..........

 

Men visst är den helt underbar!!!!


Underbart är det däremot inte på baksidan om mitt nya Pellishus!

Vi har nu kommit fram till att det är en Grävling som bökar upp våran gräsmatta i sitt sökande efter ätbart! Tydligen har vi gott om Daggmask i vår gräsmatta.
Jag gillar verkligen inte dennes bärsänkargång i närheten av mitt nya växthus!

Nä, jag är inte alls glad!

På ett eller annat sätt ska han förpassas ut i stora vilda skogen, så långt bort att han ALDRIG hittar hem igen!

Fortsättning följer!

 

Nej, det är nog trevligare att titta på mitt Pellishus från framsidan!

Här kommer vi ha vårt Cafe´ nästa Söndag, en soffa en stol och ett bord har kommit på plats redan. Alla pellisarna som ska säljas ska stå här ute på gräsmattan nästa söndag.....

 

För även inne i Pellishuset kommer det finnas plats för kaffegäster vid vårt matbord.....

Men även vid lilla myshörnan, ev kommer den att få flytta ut nästa söndag, vi får se ...

Vi är ännu inte helt klara med pellishuset, det kvarstår 4 hyllor att montera, massor pelargoner som ska ut och försöka bli vackert blommande till nästa helg. Jag jobbar på det genom att ta bort överblommat, även om det finns knoppar kvar som skulle kunna slå ut! Det är bättre att de små knopparna får växa till sig under veckan.

Janne håller även på lite ute, det är stuprännor som inte är helt monterade ännu men de är nog uppe till nästa Söndag!

Välkommna då på fika och Loppis hälsar Kerstin, Janne, Bella, Andreas och Elias 

          

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards