farna

Direktlänk till inlägg 19 september 2012

Tiden bara rusar

Av Pellispricken, gubben och hundarna - 19 september 2012 19:10

Men vi hinner ha lite roligt också. Det är inte bara jobb och förberedelser.
Den gångna Lördagen körde vi ner Cadillacen till hans vinterförvaring.
Bäddade in han väl så han ska känna sig varm och väl omhändertagen i vinter, ja det behövs egentligen inte för bergsrummet han övervintrar i håller 10 pluss oberoende utomhustemperaturen...

 

I vår närhet stog en riktig Kalle Ankabil och glänste så som en juvel......

 

Sedan åkte vi och stoppade i oss varsin Kebab med bröd... Det var Lördagen den 1 Sept. solen sken och det var ett underbart sensommarväder så vi satt på uteserveringen och njöt.

 

Därefter fick hundarna återuppleva banvallen som vi så ofta promenaerad på då vi hade stuga på Kolsva Koloniområde... Vad roligt de tycket det var att gå gamla kända vägar...

 

Därefter åkte vi ner på kolonin och hälsade på några gamla vänner från den tiden. Riktigt roligt att prata bort en stund och höra hur de har det nu för tiden.


På väg hem mötte vi ett större gäng på gamla mopeder, jag lyckades få fram mobilen och få ett foto på de sista i gänget som log så glatt då de såg att jag fotade...

Väl hemma igen var jag bara tvungen att fota våran vinranka som i år fått 2 klasar... Jag smakade på en druva men ack så hård och sur den var... Men kanske de hinner mogna innan frosten tar dom?

Stora är dom inte men det är roligt ändå att det vår 3 sommar blir frukt på vinstocken

 

Så blev det Söndag och min kusin Margareta och hennes Sven Erik kom till oss.
Vi satt inne i Pellishuset och åt Taco och pratade hela em. Jag tog naturligtvis några foton som minne av vår trevliga dag men när jag skulle ta ut minneskortet och ladda över bilderna för bloggen upptäckte jag en sak.............

Det går att knäppa bilder utan minneskortet... det är bara det att det blir ju inget!!!!!!!!

Så jag fick improvisera..

Vi satt här inne... med lite fantasi kan man väl se oss 4 pers där inne runt bordet?????

     

Då fullt med Tacofärs, grönsaker och andra tillbehör.
Nu med min vackra Zonartizpelargon Lara Mandarin...

 

Så blev det Tisdag och vi for till Västerås!
Först var vi till tandläkaren, ingen hade hål men tandsten hittade han och .. ja det är absolut inget kul att ha en tandläkare som sliter och drar och har sig, även om han trösterligt säger

"ja jag förstår att det gör ont".
Ett tag, efter att jag legat där i hans stol och hoppat och ryckt, så överfölls jag av en skrattattack. Jag tänkte på hur dumt det måste sett ut om någon utomstående tittat in....
Min snälla tandis säger tröstande, " stå ut lite till bara".

Därefter åkte vi till en person som annonserat ut en Kinesisk Elefant, Izabella hade sett annonsen och tipsat mig..

Nu är han min, han ska få följa med ner och bo på terassen på Casa Keja.
Locket är avtagbart så det kan användas separat som en blompedistal eller nåt...

Tjejen berättade att hennes morfar köpt den för många år sedan i Thaiwan och hon ärvt den men tyvärr ej hade plats för den..

 

Ytterligare handlade vi en massa som är bra att ha inför avresan. Tex 3 stora säckar hundmat, bör räcka 6 månader... En ny brevlåda modell jätte, bör inte behöva tömmas dagligen i allafall... Ja vi köpte ett par madrasser till våra sängar där nere och lite annat smått och gott

Dagen avslutades hemma hos Iza och Andreas där det blev kaffe och vi blev ett gäng DVD filmer rikare och inte nog med det utan Iza hade hittat min favoritstol till salu. Denna sköna som Ikea tyvärr tagit ur sitt sortement........Så nu har jag en sådan också som ska ner till Spanien. Undrar om vi blir tvugna köra i 2 bilar för att få med allt?????


Sent om sidor kom vi i allafall hem till Casa Björkudden och fick sova.
I dag Onsdag hade vi besök från Örebro!!


Roligt att ni kom och visade upp lilla 4 månaders Mio. 

 

Han for omkring och lekte medan matte och husse plockade Äpplen.

När vi var inne och åt och fikade så gick det jättebra med mina stora drumlar. De skötte sig bra, som de förstog att detta bara var en baby och den ska man vara rädd om.

En gång skrattade jag lite åt dom för Rozz och Mio stod mitt emot varandra. Rozz med baken i luften och bröstet i golvet - sedan gjorde han liksom armhävningar -:)
Mio tyckte tydligen detta var en kul lek ty han hoppade jämnfota sedan bar det iväg med både två i en yster jagalek. Men vi stoppade dom där, kanske inte så lämpligt inne...

Som avslutning bjuder jag på mina bästa kort på

Mio och hans familj

               

 
 
Bettan

Bettan

19 september 2012 23:37

Kikar in för att önska dig en fin kommande helg. Å ser nu att ni ställt er bil på vinter förvaring. Ja nu kommer kylan med storm steg =(. Så det var nog ett klokt val.
Härligt besök har ni också haft =) Önskar dig en god natt. Kramis

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

20 september 2012 00:05

Tack vännen för besöket. Det var så Trevligt att träffas igen.
Kan berätta en rolig sak, när du säger att du tog bilder utan minneskort. Minns inte om jag har berättat det, men iaf så när vi var i New York 2001, så när jag skulle fotografera, (vi hade en sådan kamera med rulle då) men iaf, jag knäppte bild på bild efter bild, och trodde att jag tog bilder. Men när vi stannde vid ngt ställe och skulle byta filmrulle, så öppnade jag kameran, och vad fick jag se, JO kameran var tom med filmrulle, det fanns det ingen filmrulle i kameran :( Då hade vi gått och knäppt och knäppt bilder lite överallt i ngn stor park. Så snopen jag blev. Har aldrig blivit så snopen, tror jag. Jaja så ca 24 bilder gick åt *skogen*

Tack än en gång för besöket och att vi fick komma och plocka äpplen.
Kram på er
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Bettan

Bettan

20 september 2012 21:59

Svar på din fråga inne hos mig om bilderna =)
det jag gör är att jag laddar upp bilderna precis så som du gör när du lägger upp dina. Men istället för att behålla orginalstl. Väljer jag i vilken ordning jag vill ha dem i & därefter klickar jag på miniatyr. Då blir de klickbara bilder =)

Jag har inte fått kortet ännu vännen =) Bara teoriprovet som är avklarat. Detta gäller nu 1 år från den 18 sept. Krameli kram

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

21 september 2012 23:47

Det ser så mysigt ut i ditt växthus. Ett sånt skulle jag också kunna tänka mig här på baksidan, fast då vart det ju inte mycket till baksida kvar ;) . Jaja, man får väl fortsätta och drömma.

Ni får kanske köpa en sån där släpvagn med kåpa för att få med er allt du vill ha ;) .

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Sita

Sita

22 september 2012 15:21

Hejsan Kerstin. Min kamera tar inga kort utan minneskort, den talar om att det saknas. Fin vovve Gunilla har. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards