farna

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Efter 11 dagar i Bolnuevo

Ja nu kommer en uppdatering från oss äntligen. Vi har haft en jobbig vecka man säger ju att en olycka sällan kommer ensam och det kan jag stryka under nu.

Det började ju med internet som bara åt pengar, vi köper ju 30 dagars internet på 2 GB och det brukar räcka bra. Men icke sa Nicke, efter 2 dagar var det slut

Det var ner till Poerto och klaga.
Nja, har vi inte verkligen inte använt allt? Vi totalvägrar men de ser på sin lista att vi loggat in och sedan varit online hela tiden. Till slut får vi nytt 2 GB av dom och åker hem glada i hågen.

Men först köper vi en Radiobandspelare för vi behöver det till våran Spanskkurs som vi ska starta upp.

Sedan jobbar vi vidare med att få lite mera hembonat här, sätter upp gardiner mm

 

Mitt rum först har en svartvit hissgardin med änglamotiv och mörkröda tunna sidogardiner. Tavlorna har ännu inte kommit upp.

vardagsrummet fick en blå gardin, nya vitrinskåpet som vi hade med är monterat och tavlan från Röda Korset i Skinnskatteberg pryder sin plats -:)


Veckan har bjudit på regnskurar mest varannan dag och pelargonerna tycks älska det, de växer så det knakar. De här stora hade jag med mig och de har nästan fördubblat sin storlek på dessa 11 dagar här.

På Kvällen kollar vi på tv på datorn en stund, kollar av mailen och lite på Facebook och i min grupp "Vännerna på nätet". Fått ett meddelande från Färna att Luft/vatten/ Värmepumpen inte funkar som den ska så vi ska kontakta servicekillarna.

När jag så drar upp hissgardinen morgonen därpå så sitter grannens katt som vanligt och väntar på att vi ska vakna här inne på Casa Keja 

En mycket trevlig och sällskaplig kisse som bara en gång kom in på våran gård när vi kom ut... Zita gillade inte intråget och kisse stack hem som att hon hade eld i baken. 

Vi startar datorn för att kolla nyheterna från Sverige och konstaterar trött att ...återigen inget internet.

Tänker då starta Spanskkursen för första ggn för något ska vi ju göra denna stund... 

Gissa............


Apparaten fungerar ej!!!!
Så det blir att packa in hundar och oss i bilen och åka in till Porto de Mazarron igen.
Hiper Asia var det inga problem med, vi fick byta spelaren och denna nya fungerar som den ska.


Så kommer vi till Vodafone och även nu anser de att vi använt 2 GB och varit uppkopplade dygnet runt. Det blev många diskussioner och om man säger som så här... fasligt vad duktig man blir på att prata Engelska när man blir arg och upprörd.

Men det slutade med att de upptäckte att de gjort fel, vi hade ett abbongemang som drog pengar från start och to the bitter end.

Vi fick lite extra MB som plåster på såren och sedan sa Andre att nu skulle vi inte ses förren om 30 dagar- från och med nu.

Ja det verkar fungera nu så vi har inte varit in till Porto idag men jag måste erkänna att jag trodde i det längsta att nu är internet borta igen...


Så får vi mail från Färna, Servicekillen har hjälpt till per telefon med vissa inställningar så nu funkar även värmen i hemmet hemma. Vilken tur för där har de visst några grader minus.

Här har vi också kallt, i morse var det bara 17,8 när jag vaknade.


På em idag tog vi en långpromenad med hundarna. Jag fick se något vitt långt borta, trodde först det var sopor, plastpåsar och annat för tyvärr är det inte en helt ovanlig syn här i Spanien.

Men så många, så mycket sopor?

Jag bad Janne ta min hund och så smög jag närmare.

Tyvärr hade jag bara mobilkameran... tänk om jag haft min Cannon

När jag kommer närmare ser jag att det är massor storkliknande fåglar, men dessa är små, max 50 cm höga, 35 - 40 gissar jag. Många står på ett ben liksom storken. Men nu kom jag för nära, som på en given signal lyfter de alla på en gång


 

Men de stannade i buskarna straxt bakom.
Jag smög närmare, hade som hjälp en sandbank jag hade som skydd så jag kom riktigt nära inpå dom

 


Tänk om jag här haft min andra kamera... Vad säger denna bild mera än misslyckat kort....

 Men jag var så närma dom att jag utan tvekan fick se att det verkligen var ministorkar, ett 100 tal kanske, massor var dom i allafall

   

 

 
 
Gunilla

Gunilla

26 oktober 2012 23:46

Vilken tur att ni hade rätt iaf, och att dom kom på att det var dom som hade gjort fel. Tur att ni kom ut på internet sedan. Förstår att ni blev mer än irreterad när det inte funkade som det skulle.

Här är det kallt, men ingen snö än. Vill inte ha ngn snö än på länge

kram på er alla 4

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Sita

Sita

27 oktober 2012 07:29

God morgon. Tur att ni fick rätt till slut. Korten blev ju bra på fåglarna, fast ingen närbild. Katten ser ut som våran Lakris. Här är det -3 idag med. Snöade i torsdags. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie-Louise Grimlund

27 oktober 2012 09:13

Hejsan Kerstin !

Har Du googlat på de vita ministorkarna.De är väl asätare som våra sop-måsar. De är så stora för de äter allt skräp efter oss.

Så Ni är kvar i Spanien. Åker bara hem till någon begravning.
Här börjar kylan komma -1 men N vinden är isande.

Ha en trevlig fortsättning på livet i Spanien

 
Marketta

Marketta

27 oktober 2012 22:49

Jaså, det är till och lära sig spanska nu ;) . Jag hoppas att det skall bli riktigt kallt här utan snö i några veckor. Kanske, kanske skulle det kunna bli lite mindre fästingar nästa sommar.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

6 november 2012 11:27

Trevligt att få läsa och se bilder från er vardag därnere!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

      Alla bilder är klickbara Ja, vi hade en liten hundträff här hos oss i dag. Jag tror säkert att samtliga var lite nyfikna på hur Ludde ser ut i verkligheten och jag tror nog att han fick godkänt. Han skötte sig perfekt så länge besöket v...

Vi startar vår resa en Torsdag i April 2015 och åker Rm 332 och sedan A7 för att sist ta av mot Tabernas på väg N340a.  Sista vägen var bara den en upplevelse för här grönskade det, saftig frodig grönska, gräsmattor som var naturligt gröna och spik...

Tillsammans med vänner från Västerås och Köping som vi funnit här nere i Spanien startade vi en liten rundresa. Obs, alla bilder är klickbara för större bild Vi åkte hemifrån torsdagen den 12 Mars och vårt första mål var Sierra Espuña. Det högsta...

  Den 12 Dec 2014 kom vi ner till Bolnuevo och den 10 Januari drog vi iväg på en liten semestertripp. Vi beslutade att åka till Fuente igen. Längtade efter varma bad och här är det 28 gradigt vatten.Vi hade tur med vädret varmt och vindstilla hela...

Onsdagen den 25 juni förjer vi med en grupp på vandring i Västmanlands Norra skogsområde. På vår väg får vi gammal historia oss till livs men även upptäckelser av det ovanliga slaget så som Skogsblommor, gamla stigar, Bäverdalar, klart vatten från sk...

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards