farna

Alla inlägg den 6 november 2012

Ja vi har haft problem med internet ända sedan vi kom hit men nu ska det förhoppningsvis fungera med våran nya leverantör av internet!

Vi har frågat grannar och vänner vad de haft för lösningar och fått i princip lika många svar som folk vi frågat så någon större nytta har vi inte haft av det   . Men å andra sidan har jag/ vi varit inne hos flera grannar och det var intressant att se hur Duplexen ser ut innuti. Duplex är typ kedjehus i 3 våningar med en stor solaltan längst upp (våning 3).

Utan att skryta tycker jag att vi har den bästa planlösningen   med alla rummen på ett plan och altaner ist för takterass - som föresten heter solarium här nere.


En dag var havet i uppror men på land var det kav lungt. Jag

 liksom en massa andra var där med kameran....


 


Vädret under den gågna veckan har varit underbart och solnedgången på kvällen likaså då den en kort stund färgar molnen i fjärran lila




Vi hade besök en dag av en vän från Skåne med hans hund. Gick bland annat en långpromenad med våra fyrfota och det var kul att se hur Rozz hela tiden var intill hundkompisen. Ja inte bara Rozz förstås, luktade en hund på något så var där straxt 2 till som klämde ner sin nos på samma punkt

Ja, vi är inte ensamma Svenskar här i Bolnuevo Marina i år, det står en Svenskskyltad bil på en innergård en bit ifrån oss. Men var de håller hus vet  jag inte, aldrig vi sett någon där och jalusierna är alltid nervevade.


Marknad har det varit som vanligt inne i Puerto de Mazarron och vi var där och inhandlade lite grönsaker och frukt. Utbudet är väl av samma sort som i Sverige



Men som synes på denna bild består befolkningen och marknadsbesökarna inte enbart av Spanjorer, man hör Tyska och Engelska lite här och där. Ibland även Svenska förstås för här finns ju en stor Camping full med folk av alla nationaliteter. Norrmän, Danskar, Italienare, Belgare, Holländare mm


Vi har köpt lite mera till casa Keja, (utalas kasa gecha på Spanska   ) bland annat en liten väggbokhylla och en 3 delad tavla till mitt rum och nya stolsdynor till köksstolarna

 


och nya dricksglas som jag naturligtvis slog sönder ett av genast.

Dessa golv av kakel..........

Jo, min " blomstertant var på plats som vanligt men tyvärr hade hon inget jag blev sugen på att köpa

 


Ett nytt inslag i marknadsmiljön för oss var detta par som stod staty.


Deras ansiktsminer var obetalbara, var gång de ändrade position lade de in ett nytt mimspel som verkligen slog an på folk

   

Nej vi slängde inte åt dom några pengar för vi har gjort upp oss emellan att vi enbart ger till handikappade som vi brukar möta ibland. Men faktist ganska sällan, det är inte ett vanligt gatuinslag här nere där vi är. Vi pratade just om det här om dagen, aldrig vi sett en Spanjor med Ruator eller rullstol, de tar sig fran med sina käppar de gamla. De som inte klarar det de får väl vara hemma antar jag.

Annars finns det gott om Permobilar od.men de framförs av Tyskar och andra turister.

Minns en stor kraftig Tysk som kört ut på stranden med sin elrullstol och kört fast ...


Janne och 2 Spanjorer lyckades med förenade krafter bära gubbe och stol in på fast mark


Ja detta var några rader från oss i Bolnuevo, Spanien. Som ni ser och hör så rullar livet på och hemlängtan existerar inte...

Vi ska i morgon rulla iväg på en tur mot Cartagena, leta på Flygplatsen så vi hittar dit när våra  besökare  kommer om lite styvt en vecka (den 17 nov)

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Skapa flashcards