farna

Alla inlägg den 16 januari 2013

Ja, det hänmder inte så mycket här!

En vanlig dag ser ut sålunda.

Vaknar ca 08.00, går ut med hundarna en snabbis i Parken mittemot, de gör det de ska fort för de vill in och sova mera.
Ligger och läser, halvsover eller knappar på datorn till ca 09.00- 09.30

Hundarna får mat och därefter äter vi frukost

Långpromenad med hundarna
En i slovmotion med vila på parkbänkar flera ggr så Zitas hjärta inte ska ansträngas. Sitter och kollar på folk.
Hem med halva flocken, den andra halvan tar en snabbrunda för att motionera lite.

Nu är uret ca 12.30

Fixa mat och äta

Nu är klockan ca 14.00 och vi tar 1 timmas siesta i solstol
(Janne brukar lägga patians på datorn)
Kaffe
Spanska kursen 1 timma
16.00 dags för dagens 2:dra långpromenad med hundarna, även denna sakta med vilopaus 2 ggr
18.00 dags fixa kvällsmat
Hundarna får mat

Vi äter

Ut med hundar för sista ggn denna dag.

Titta på SVT Play,
Nyheter från Sverige i första hand, både Tvärsnytt och Rapport!
Dagen avslutas med att jag tar modemet en stund och kollar mail och skriver lite i
mina grupper, både den på facebook och Vännerna på nätet. 

 

Så ser mest var dag ut!
Emellanåt vattnar jag mina blommor, vi kör en tvättmaskin och diskar.

   

Jo, det händer att vi får besök, i veckan var Janne och Rozz ut på egen promenad med en kille från Campingen med hund! Såna dagar är Rozz lycklig!
Även när jag tar ner Flexikopplet och vi drar iväg på en snabbpromenad så han får halvspringa i Långkopplet!
Då är lyckan större än det där lösspringandet i Bergen!

 

Som omväxling stuvar vi ibland in dom i Husbilen och bara åker några kilometer bort, promenerar där Zita gick innan hon blev sjuk,
dit vi inte hinner på de rundor hon klarar här hemmifrån



Då beter hon sig som den stora Alfahonan,
vi kommer knappt frammåt för hon ska lägga sin markering på varenda gatsten där någon hund kissat tidigare.
Snacka om lycklig och trött hund då hon är i husbilen igen!

   

Bara för bildbevis här.... Vi har ett höghus!!!!!
Fast bara ett, pinnen kallar vi den!    

Den syns nästan överallt och var ett jättebra sätt att lokalisera sig innan man lärde sig hittade här på våra långpromenader förr

   

I går gick vi åt rakt motsatt håll med hundarna efter vi parkerat husbilen.
Vi tänkte gå utmed den gamla gröna muren och runt det kvarteret.
Där innanför har det varit en nerlagd idrottsarena som naturen tagit över, helt igenvuxet har det varit innanför grindarna.


Döm om vår förvåning då vi ser en nymålad fin mur!!!!
Sedan ser vi även Flaggor och innanför muren sticker det upp tak på nybyggda byggnader.
När vi kommer närmare ser vi att det öppnats en resturang där inne!


Vi blir nyfikna och eftersom vi gått klart med hundarna så fick dom lägga sig
i husbilen, sedan gick vi dit och  gick in för att kolla runt vad detta var för något!!!!!!!

 

En stor Pool, Tennisbanor, Damfrisering, cafe´  o Poolbar (dock stängt) och en lång byggnad som visade sig innehålla bland annat ett Gym!!!!
Vi gick in, jag ville kolla vilka maskiner de hade där, om jag kände igen några?

 

På Löpbandet stog våra närmaste grannar, Bill och Lusie (Engelsmän) så det blev prat med dom. De sa att detta var jättehärligt!!! De gick 2 gg/ veck.

 

Innan vi åkte hem var vi in och köpte ett medlemsskap för en månad 30 e !
Man kunde köpa för 4 månader, kostade 90 e men vi åker ju hem om ca 3 månader så vi köper månadsvis.

   

I dag har vi börjat!
Jag, vill säga, Janne skulle inte!  Ville inte!
Han skulle bara titta på mig när jag tränade! 

 


Det verkar dock som Gubben fick blodad tand ty han tycker vi ska åka dit igen redan på

Fredag för detta var ju KUL!!!!!!!

Så få se på Fredag om han betalar så han får vara med.

I dag fick han vara med =  Prova på de flesta maskinerna !!!

Faktist första gången Janne är i ett Gym och jag tror han gillade det :)

Översätt Bloggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Presentation

Välkommen till min blogg!
Jag är en tjej född -48 som flyttat från större stad och ut på landet där jag bor med make, 21 hund och husbil som varje vinter rullar till Spanien

CHATBOX

GÄSTBOK

Vänners knappar

Först min, den kan du hämta här..
http://www.ksida.com/pp.jpg

 

 

HUSBILSLIV

NÄTVÄNNER

HUNDBLOGGAR

SPECIELLA BLOGGAR

PSP LÄNKAR

PSP TUBER

PSP TILLBEHÖR

SCHRAP BOOKING

RSS

Senaste inläggen

Väder där vi är nu

Färna

Diverse

Diverse bra att ha sakerGör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar Follow pellispricken on Twitter Blogglista.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Följ min blogg med bloglovinbloglovin Affärsverksamhet bloggar Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!http://nyligen.se/blogg/nd2f85

..:: Bara Bloggare ::..

En iRing webbring.

Slump

Lista

Nästa

Dela Kerstin Wiselqvist

Skapa en profillänk
http://bloggkartan.se/registrera/11434/karmansbo

Blogg ringen

Slump

Lista

Nästa

r>
Blogg Topplista
Bloggparaden
Jag har placerat min blogg i Karmansbobloggkartan.se!Startblogg.se

Knappar

 

ÖVRIGA LÄNKAR

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Ge mig ett pluss

Gör mig en tjänst, kommentera eller ge pluspoäng på mitt bloggtips om resebloggar

Ovido - Quiz & Flashcards